Händelserik tisdag

Börjar morgonen med att jag vlev av med bilen då sambon tog den till jobbet men eftersom jag va MEGATVUNGEN att ha bilen idag så fick ja be Andreas hämta mig strax innan 7 på morgonen och köra mig till min bil. Eftersom Andreas hade en rid att passa så fick jag inte många minuter på mig att klä på mig, väcka Elise och mata henne snabbt samt slänga på henne enoverall  eftersom hon låg i en pyjamas som va för kall och sen åka iväg. Kl 9 så bar det iväg till Imazo med Jennifer. 

På väg till imazo så käkade vi frukost på donken i trollhättan och sedan va ju tanken att vi baaaaaara skulle ha 1 spindel, 2 sköldpaddor och 4 elefantfiskar... Me imazo är ungefär som IKEA, man kommer alltid där ifrån med massa annat som man egentligen inte skulle ha...
30 guppyhanar
10 kampfiskar 
2 papegojciklider
10 Galaxy rasbora
10 slöjstjärtar
10 koi-fiskar
1 stor råttbur
20 akvarieväxter....

När vi sedan så få i allt i bilen så fick vi nästan inte plats. Så påväg hem mot Uddevalla så hade vi tryckt i följande i min bil... En barnvagn, två stora boxar med fiskar, en råttbur, en låda med växter, en låda med sköldpaddor, en låda med en spindel och vid växelspaken ka vi en orm som Jennifer hämtade från en privatperson utanför Vara, en bilbarnstol med en liten Elise i, jag och såklart Jennifer! 

Påväg hem käkade vi på donken igen :D 

När jag sedan kom hem efter att ha tömt bilen nere i butiken så tog jag ut Elise i vagnvagnen och rastade hundarna. Det var sjukt varmt ute men man ska inte klaga, det är bara sommar en gång om året! Det var så varmt att Freja som är livrädd för vatten gick ner i bäcken och badade fötterna och drack massa vatten. 

Sen efter att ha rastat hundarna så stupade de inomhus oc jag åkte och hämtade Rickard efter jobbet för att seda åka ut till torp för att köpa lite grejer på biltema och sen efter det smet vi in på plantagen och så köpte jag nya blommor till balkongen som jag förövrigt städat till hälften...sen orkade jag inte mer :P så jag får fortsätta imorgon! Nu ska jag bara sitta ner resten av kvällen och sedan gå och sova. Imorgon ska jag försöka städa klart på balkongen samt inomhus för att sedan när Rickard kommer hem så ska jag åka ner till jobbet ett par timmar...

Elise sov i sjalen medan vi var på imazo


Freja och Loke är ute i hettan!

Elise chillar i vagnen i skuggan medan hundarna svettas ihjäl men envisas med att jag ska kasta pinne


Elise är mycket farschinerad när vi kommer in på biltema

Såååå fin balkong....not!!

Ordning och reda... Eller inte...

Lite finare efter några timmars städning och tvätt av staket och golv...

Det börjar likna något!!! 

Fodertunnor fick förvandlas till en damm :D dock kommer jag måla utsidan sedan för den är så ful nu!

Fina blommor ^^ funderar på om jag ska skaffa hortensia också men ska först se hur dessa överlever ;) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0