Skitvinter!

Hoo vilket väder ute, riktig jävla snöstorm! Tyvärr har ju snöstormen förstört stora delar av min dagliga planering.
Så här skulle min dag se ut:
  • Vakna och få en puss av älsk
  • Äta frukost med älsk
  • Åka till älsks jobb och sedan ta över bilen där för att åka till stallet och rida
  • Rida Baileys och mocka
  • Åka och lämna tillbaka bilen i tumba vid älsks jobb
  • Åka kollektivt till pappas jobb och fika
  • Åka hem och ta det lugnt tills älsk kommer hem då det blir middag

Men så här blev det:

  • Vakna av att Johan blåser äcklig andedräkt på en
  • Slänga i sej frukost
  • Åka till älsks jobb och sedan ta över bilen där för att åka till stallet och rida
  • Snöstormen tillåter inte en ridtur så det blev bara lite pyssel i stallet samt luncha hästarna
  • Åka tillbaka till Tumba och lämna bilen men fick problem i början då vägen har hal som fan eller hade snöat igen
  • Luncha med älsk
  • Gå till pendeln för att sedan få veta att tågen inte går längre än till älvsjö pågrund av signalfel
  • Åker hem men bussen är försenad så man får stå 10 minuter extra i snöstormen =P
  • Kommer hem och får då se en kvinna i rullstol som inte lyckas ta sej från bilen till huset så jag hjälpte henne att skotta fram en gång och sedan rulla fram henne till dörren och hålla upp den så hon kunde ta sej in =D
NU sitter jag här i soffan och kollar på MTV. Ont i huvudet som vanligt så jag kommer nog stänga av och ligga ner ett tag och bara hoppas på att det går över, börjar nog få feber också...men först måste jag skutta ner till tvättstugan och boka tvättid.

Bäst vore om det kunde vara sol, vindstilla och plusgrader för då hade jag orkat gå ner till centrum och handlat anthonberg och Johans alla<3dags present.

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0