Veckans fredag ^^

Hejsansvejsan! Sitter och glor på någon film som går på tv. Är väl inte den bästa men skitsamma den är snart slut.

Idag vaknade jag runt 9 halv 10 och då ringde älskling och berättade lite som sin arbetsintervju. Sedan gick jag upp och åkte in till stan där jag mötte pappa. Vi åt lunch på en kinarestaurang som ligger nästan precis vid centralstation. Efter det gick vi till kungsgatan och fikade. Efter det gick vi tillbaka till centralen och in på en kontorsavdelning för SL (pendeltåg). Där satt man ett par timmar och käka godis och frukt och lyssnade och sncakade om vilka tåg som hade vilka fel och vad man kunde göra åt det. Sedan kom vi in på hur man blir lokfärare. Man ska göra något tankeprov och massa mer. Jag kommer helt klart bli lokförare någongång i mitt liv! Måste bara plugga upp några ämnen som jag inte gått när jag gick i gymnasiet.

Nu håller jag på att utbilda mej till skiftledare på donken så jag blir nog kvar där ett tag. Ska på kurs i december så det ska bli spännande ^^

Senare när jag kom hem så började jag måla klart på min målning. Såhär blev den...


Funderar på vad nästa målning kommer bli! När jag åker till Idre ska jag ta lite kort på hösten där och göra något som vi sedan ska ha uppe i stugan.

Kommentarer
Postat av: Katta

Läcker! Jag vill måla också :<

Hoppas vi ses snart? :>

2010-09-08 @ 16:59:54
URL: http://kattakling.blogg.se/
Postat av: Sandra :)

japp :D

2010-09-12 @ 18:40:15
URL: http://sandwish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0