Jag har en rastafläta i nacken

Det är mycket som händer nu plus att värmen tar död på en! Har jag inte jobbat har jag gjort ärenden med älskling eller badat i gömmarn. Sedan har jag gått på mc-lektion och gillingebanan för mc. Det var sjuk kul. Mc-lektionen i måndags gick jätte bra, hade en annan lärare men han var minst lika bra, sedan så märkar jag hur mycket lättre det blvit med krypkörningen, hoppas dom tre körningarna jag ska boka nu är dom sista (näst sista) innan uppkörning. Ska bara ta mej i arslet och börja läsa. Ju senare jag börjar läsa desto senare kan jag gra provet och ju senare jag gör det desto senare kan jag boka uppkörnigen (nej det går inte att boka teoriprov och uppkörning samtidigt för mc som det går med bil, dock gäller teoriprovet ett år istället för 2 månader som det gör med bil) och om jag har otur så hinner jag inte göra proven i år och måste söka nytt tillstånd och sedan så måste jag börja om med krypkörningen.
Nä nu ska vi inte tänka så! Min lärare sa att jag absolut kommer klara provet innan säsongen är slut. Det är liksom i slutet av oktober som sista körningen är. Ska ringa lite samtal till trafikstyrelsen eller va fan dom nu heter och sedan från när sista uppkörningstiden är och hur lång tid det är samt att om jag får göra teoriprovet i mitten/slutet av augusti.

En annan anledning till att jag inte orkar blogga så mycket förutom att jobbet och mcn tar upp all tid är för att det är ju så jävla sjukt varmt, ni som inte märkt av det blir jag fan rädd för. Jag vaknade tex inatt och det var minst 30 grader inomhus så jag satte på duschen på det kallaste som gick och blötte ner mej tills jag var riktigt kall och då gick jag och la mej. Ikväll har jag tid att blogga (egentligen inte för jag borde plugga teori) fast jag ska även träffa Sara...om det inte blir för sent.


Tillfälligt avbrott hehe...nä men nu har jag bokat teoriprov! Nu blir det till att plugga satan, jag ska läsa minst 10 sidor per dag och svara på minst ett prov på STR-sidan varannan dag.

Kommentarer
Postat av: Anette

Haha ja klaga inomhus får man. Men utomhus nej. Då kan man gå in istället tycker jag haha.



Åh, vi kanske gör våra teoriprov samtidigt. Jag satsar på att ha kortet innan 30 augusti, då börjar skolan. Har bokat halkbanan, ska köra massa med min pappa å sen med körskolan, plugga järnet. Det där kortet ska bli mitt!!!! :D kram

2010-07-15 @ 22:49:55
URL: http://ankarstav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0