Tillbaka från Åland =)

Hej barit lite dött här ser jag men det är inte så konstigt. Har varit på Åland med älsklingen min och fiskat, badat och solat. Det blev inte så mycket bad. En gång badade jag (efter att Johansfarbror tjatade om att jag skulle bada (jag kom i tillslut fast det var svinkalt men det var tack vare vikingline som kom förbi och sköljde ner mej. Johan och hans farbror höll på att garva ihjäl sej när jag pep och skrek om att det var kallt och att jag inte kom upp. Fick även i Johan lite senare på semestern men han är ju den badkruka han är så han satt mest på badstegen och skarka i mej med foten varje gång jag ville upp och skrämde mej med att en gädda kommer bita mej, fick typ panik för att jag vet vilka monster som döljer sej där under, vi fick en i nät (jobbigt eftersom dom rullar inte sej så mycket plus att dom är JÄTTE slämmiga). Vi fick iaf loss den och släppte i den där vi la till med båten men det var i chocktillstånd så det tog lång tid för den att åter hämta sej.

I tisdags kom jag hem, när vi kom upp i lägenheten var det över 30 garder i lägenheten. JA FIN LUFTKONDITIONERING DÄR! Vi spenderade kvällen med att fortsätta söker lägenheter, det blev inte den i orminge för dom ville inte renovera den trots att tapeten var påväg ner på golvet. Nu blev det 2 lägenheter i Finntorp och en mer mot Sickla.


Asså va fan kan inte få kylskåpet att sluta pipa!!! (är på jobbet och kylen piper som vanligt)



Här är det btw typ 35-40 grader vid kassan och 40-45grader i köket MINST! Kul arbetsmiljö va? Fast egentligen klagar jag inte för det är kul att jobba här så värmen stör mej inte jätte mycket.

Igår så fick jag btw i Johan i vattnet. Vi badade i gömmarn och har dränkte mej så jag typ drunkna. Han tyckte att han kunde hänga på mej där jag intebottnade och även om man blir 10 gånger lättare i vattnet så var det ändå tungt som fan.
Idag badade jag också i gömmarn fast med bror min. Vi städade också råttburen men eftersom råttorna vill ha sina hyllor så högt blev 2/3delar av buren helt tom så brorsan och jag tog en såg och sedan så gick vi ut på tomten för att hitta något träd att såga grenar från till råttorna. Vi upptäckte då att vi har 5 körsbärsträd på tomten Haha...vi tog lite grenar från 2 träd som även hade några körsbär (och småsniglar) och satte i buren så nu har råttorna en skog i sin bur. Dom blev jätteglada och började tugga i sej både körsbär, sniglar *blä* och blad.

Nu ska jag nog ta och stämpla in igen och göra lite nytta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0