Så var mitt 2009

Hej igen, Erik sitter klistrad vid min dator så jag hinner nog göra en lite Sandra...eller aa det är nog många osm gör som hon nämligen skirver om det gågna året. Tänkte också göra det men jag har inga bilder på den här datorn så det får vänta helt enkelt!

Jag kommer försöka skriva så mycket jag kommer på men vi får se hur det blir med den saken...


Januari-Februari
Ja, det har just blivit 2009 och jag har jullov, har nyligen upptäckt krogen (fyllde 18 den 31 okt 2008)
massa fyllor men ingen baksmälla, lite fylledepp och mycket fylleskratt. Jag umgicks mycket med Kajsa och började försöka ta tag i skolan efter mitt djupdepp i slutet av 2008. Jag hade även lyckats dra på mej en äcklig jävla förkylning som mer liknade halsfluss så jag kunde inte ens dricka utan att det gjorde ont, fick medicin och sedan blev jag frisk. Blev lite förälskad också men det dog ut då jag insåg att han jag blev lite kär i inte var min typ. Jag hade ju bytt rum med brorsan under hösten 2008 och nu hade jag äntligen orkat ta tag i att måla om i det! Blev supersnyggt måste jag säga!
Skolan flöt på men det ingick mycket skolk på mornarna =( fy på mej, men jag var skoltrött och orkade inte mer samt att jag slogs som ett djur för att bli av med mitt hemska depp. Pappa och mamma köpte stuga i Idre! Älskar den stugan!

Mars-April
Praktiken nalkades och jag och Sofia fick praktisera i Järvzoo (superkul!) och i Furuvik (mindre kul)
Jag var även uppe i Idre och åkte skidor men Erik hade glömt hur man åkte så det blev inte mycket åk alls. Sedan hade jag skitpjäxor som gjorde ont...3 dagar efter att jag tagit av dom så jag fick nya skidor och pjäxor på Hi-Sport. Min dator kraschade också!
Jag blev även sams med Mr. J...lite för sams *host*. Sedan gjorde jag andra dumma saker som jag inte tar upp här på bloggen! Bara en person vet och jag säger inte vem det är även om ni frågar.
Sedan började jag träffa Johan :P den underbara älskopälsko jag är tillsammans med idag! Jag skaffade även råttor 2 st men den ena blev dum i huvudet så jag avlivade henne.

Maj-Juni
Jag började umgås allt mer och mer med Ida (min kusin) vi gick på krogen m.m. sedan i slutet av Maj fick jag extrajobb på verandan. Flyttade då in till Johan nästan helt då det var närmare till jobbet där ifrån eftersom jag började 6 på morgonen. Sedan blev det dags för studenten. Bölade som ett litet barn men var ändå glad att slippa alla äckliga ämnen som jag itne gillade och prov m.m. men saknade ändå starkt tryggheten som jag lämnade bakom min rygg. Alla klasskompisar också samt vissa lärare. Åh vilken ångest man hade, visste inte om man skulle skratta eller gråta. Hade också gått och blivit hundvakt åt en gul korv (labrador) som heter Basse. Han hade jag i mite över en månad.

Juli-Augusti
Jag och Johan åkte till Åland pch fiskade en vecka. Samt umgicks lite med några andra som bodde där ute också just då men som annars bor i sthlm också. Det ar kul och eftersom jag var så badgalen badade jag massor men inte Johan han satt bara i gummibåten och tittade på och skrämde upp mej om att det kommer komma gäddor som äter upp mej! Fångade även min första gädda då, inte med tårna utan med ett spö ;) fiskade även MASSA aborre och sedan la vi nät. Längtar tills vi åker dit nästa sommar! Hade lite hemmafester också, vissa slutade lyckligt och vissa slutade med att ajg blev övertrött och hotade med att ringa polisen om dom inte höll käften för att jag ville sova. Sedan var det dags för skola igen...Näää, det var ju alla andra som började, inte jag... =( fick lite ångest och ville tillbaka till trygga skolan men det gick inte.
Fortsatte jobba extra på verandan och det gick bra. Tog även KÖRKORT!!! Äntligen vilken frihet! Körkortkörkortkörkort!!! KLarade mej på första försöket på båda proven ^^

September-Oktober
Jag jobbade på så gott det gick på verandan och även Kajsa hade börjat jobba där. Men så började jag må dåligt och visste inte varför, kunde inte jobba längre så jag ick gå till läkaren. Vi kom fram till en sak som jag inte vill berätta i bloggen (ni får fråga privat) samt att jag hade lågt blodtryck. Bestämde mej då att sluta jobba tillfälligt på verandan. Jag och Sandra hyrde en bil (dyrt misstag men det var fan värt det) och åkte upp till The Silent Way och pussade på vovvarna och hälsade på familjen, vi var borta 9 dagar. Vi hälsade även på Sandras farmor som körde i diket :O en upplevelse men mest nog för hennes farmor. Sedan fyllde jag 19 och hade en myskväll hos mej och Johan =)

November-December
April fick sina ungar den 1 november runt halv 1-1. Det blev 17 små pinkisar men en dog efter några dagar =(
Jag valde även att avliva Daphne (sandras råtta) eftersom hon blivit för knarrig så nu ligger hon i frysen och väntar på våren så hon kan begravas. Jag började även jobba igen på grand men inte verandan utan julbordet som dom hade, det var lika kul som förra året...nä roligare! Vi gick även ut sista kvällen vi jobbat!
Hade även ett storbråk under november, fan för det!
Jag, Jessica och Sandra åkte upp till Idre för att hämta mina skidor m.m. superkul!!! Vi sjögn och hoppade i bilen på väg upp och uppe men när vi åkte hem så sov dom andra halva resan och jag blev trött även jag eftesom jag sovit dåligt och det var för lugnt stämning i bilen.
Sedan var det juletider. Jag firade som vanligt jul hos mormor och morfar fast det var farfars tur att få julsällskap men han gick bort i slutet av augusti 2008... Köpte en ny dator eftersom garantin gått ut på den gamla och det skulle bli dyrt om jag lagade den.
Sedan åkte jag och Johan till hemavan och firade nyår samt åkte skidor och sedan blev det 2010.

Nyårslöften 2010
  • Ta mc körkort (begränsad)
  • Få drömjobbet (hunddagis eller djuraffär) annars öppnar jag eget hunddagis och anställer mamma till att börja med. Sedan kommer jag anställa ****** om hon vill och inte har bättre för sej men jag måste ha råd med henne skl ;)
  • Färga håret till min naturliga hårfärg och sedan inte färga det något mer i år, bara henna!
  • Skaffa bättre ordning på allt och min vardag!


Har jag missat något får ni säga till vad jag inte skrivit upp och när det hände så jag kan klämma in det i inlägget! Känns som att jag har missat MASSOR för jag vet att mitt år inte varit så händelselöst som jag skirvit nu! :P

Kommentarer
Postat av: Anette

Mäh vilken bitterfitta!! Hatar människor som har serviceyrke o beter sig som jag vet inte vad! Vad är deras problem, låt inte dina problem gå ut över kunden liksom!!! Du skulle sagt att du ville prata med hennes chef om hennes beteende, då hade hon blivit satt på plats. För säger en att det ska ingå så ingår det ju!! Då ringer man den personen o frågar "har du sagt att det ingår". Å fan det e bra kundbemötande att "okej ni får dom med, ha en bra dag" Inte bitcha upp sig.

Min kompis va på bio o det va massa snorungar som förstörde o hon drog in vakten o de gjorde inget. Hon sade till 3 ggr innan hon fick nog och stormade ut, å skrek "Jag vill prata med din chef". Det slutade med att det kom massa väktare, massa SF-personal o chefen. Hon fick pengarna tillbaka o gratisbiljett till alla i salongen. Snorungarna blev utslängda o bortvisade från Heron City!! Så det kan hjälpa att bli arg ibland.

Asså jag asgarva när hon berätta för jag har liksom inte sett henne jättearg, stå o skrika på massa människor hahah! Så nästa gång, skrik Rose :D



Haha ja Jonathan kan inte ta kort, han trycker bara på knappen o hoppas det blir bra... Alla bilder han tar blir suddiga, för när han trycker på knappen så rör sig kameran neråt o då blir det ett par suddiga fötter liksom :D



Åh jag ska ta körkort i år har jag bestämt!! Har bonniers trafikskola o övar på... Har du några böcker el så?! Tänkte om man kunde låna isf =)



kraaam

2010-01-07 @ 15:37:14
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: Sandra :)

haha, fyfan det känns som om året gick så jävla fort :O

puss på dig!

2010-01-07 @ 21:20:28
URL: http://sandwish.blogg.se/
Postat av: Anette

Åh taack! Jo det är rätt, 14:e är rätt!



Mmm asså knäckkakorna? Skitenkla o göra:



100 g rumsvarmt margarin

1 dl socker

1 msk vaniljsocker

1 msk ljus sirap (man behöver inte sirap, jag tog lite honung och kanel ist, de blev lika goda)

1 tsk bakpulver

2 1/2 dl vetemjöl



Sätt ugnen på 175 C.

Rör margarin o socker poröst i en skål med en träsked (vanlig sked el gaffel går bra).

Blanda ner vaniljsocker, sirap o bakpulver.

Tillsätt sist mjölet (men spara lite till utbakningen).

Blanda till en grynig massa. Arbeta ihop till en deg på mjölat bakbord.

Dela degen i 2 delar. Rulla ut dem till tumtjocka längder och lägg på en plåt (bakplåtspapper oxå såklart). Platta till dem med ett finger/handflatan.

Grädda mitt i ugnen ca 15 min. Kakorna ska bli gyllenbruna.

Skär de gräddade längderna i jämna bitar, innan de svalnar. Det blir ca 25 kakor...



Tadaa, hemkunskapsboken is the shit!!!



Å jag kan inte innan jag åker, har massa prov i skolan. Har prov hela dagen den 14:e haha. Å så åker jag den 15:e. Kanske helgen därpå (dock inte 22:a)?!?



kram :D



Puss

2010-01-08 @ 09:43:40
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: Anette

btw jag lånar gärna böckerna haha. taaack! =)

2010-01-08 @ 09:44:34
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: jessan

jävlar vad du skriver :D

2010-01-09 @ 16:55:08
URL: http://artonsomrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0