Vad jag gjort den senaste tiden

Ursäkta min superdåliga uppdatering men jag har itne haft dator på en vecka och sedan så har internet fittat sej på min nya bärbara så jag får vänta tills jag kan ta den till Älskling eller låna hans dator. Just nu sitter ajg vid Eriks dator och han kommer snart börja gasta om att jag måste lämna ifrån mej den...

Kan dra lite snabbt om vad jag gjort den senaste tiden men det blir inga bilder tyvärr =(

Kan börja med att den 27 åkte jag och älskling till hemavan...Tog 14 timmar kul kul och när vi kom fram såg vi ut som att vi tagit tunga droger fast vi bara var trötta. Vi sov lite och sedan var det dags för en hel veckas skidåkning...i 3 av ööh, över 40 backar. Allt var typ stängt och det SÖG! Dom använder inte snökanoner och eftersom det är mindre snö i fjällen än vanligt så gick det itne att ha alla liftar öppna, det fanns bara 3 röda/svarta backar man kunde åka sen var det väl några blå som hade jordfläckar lite överallt pga snöbristen.

Sen åt vi nyårsmiddag, kalaset gick på 1145 inkl en flaksa vin som kostade ca 300 =O (snacka om skillnad mellan en restaurang och systemet!) aja jag betalade inget ;) för dom pengarna vi betalade en del av maten så var det pengarna Johan sålt en tv för ;)

Sen hälsade vi på hos TSW (The Silent Way) och pussa alla vovvarna (ja Tor ocn Simbad fick också pussar från dej sandra) Sedan fikade vi hos dem och jag hade Exa i famnen typ hela tiden, snacka om att jag var hårig sen. Jag och Sofie döpte om henne (okej mest jag) till Nuffe så hon skulle matcha Benny (Benito) lite bättre som för övrigt hade tappat oskulden XD nä men dom tjuvknulla på toan =O men det blev abortspruta för dom har inte tid med valpar nu mitt i säsongen. Sen fick jag låna lakan av Catte för jag hade berättat om mina hemska exem som jag fått av hotellets sängkläder. Det hjälpte direkt! Sen när vi åkte hem på söndagen den 3 så åkte vi förbi igen och lämnade tillbaka sängkläderna och sedan klappa vi lite mer på hundarna och kollade när Kenneth åkte iväg med några turister. Till Sandra som tyvärr inte var med så kan jag säga att hundarna håller mer tyst och är mer tålmodiga på morgonturen än på turistturerna för Kenneth är stressad och ska hjälpa turisterna med Catte och samtidigt hålla hundarna lugna.
När vi åkte hem tog det bara 11 timmar för väglaget var mycket bättre nu och det gick att hålla minst 100 hela vägen där det var minst 90. På uppvägen så kunde vi typ bara köra 50km/h i typ 20 mil för att det snöade som fan och det var snorhalt!


När vi kom hem kollade vi på tv och sen gick och la oss, trots att det bara tagit 11timmar är man lagom trött efter en sådan biltur! Nästa morgon åkte vi och hämtade ut mitt paket (datorn) och sen fick jag skjuts he med min packning och sen var det bara för Johan att åka till jobbet och jag skulle sitta och vänta på Otto.

När Otto kom så fick jag pengar, mat, försäkringspapper m.m. och sedan åkte hans familj iväg. Tyvärr blev Otto lite deprimerad när dom åkt och ville inte riktigt vara med. Jag, Ingela och Erik gick då ut med honom och lekte jätte länge och då blev han glad =D
Sen var jag och pappa och Erik ute på kvällen och då lekte Erik och Otto i snön jätte mycket. Alla snövallar runt kvarteret är helt trasiga efter deras bus ;)

Igår kom Basse på kvällen och Otto blev överlycklig och flög på Basse så Basse hann knappt komma innanför dörren. Det blev lite tjaffs mellan dom (Otto vill leka och hoppar på Basse och Basse ska sätta honom på plats och  börjar morra...värre än ett lejon =O ) Sen lugnade dom ner sej och sen gick jag, pappa och Erik ut med dem och dåville Otto leka men Basse bara nosa runt. (liten instickare, Otto är bara 10månaders valp och Basse är 8 år så han ärinte lika leksugen)
Vi gic till en pulkabacke vid min och Eriks gamla bajsskola och lekte. Pappa kastade snöbollar i backen så hundarna sprang efter och Basse tror jag slog ut en tand för han hade lyckast bloda ner hela backen (hihi undra vad barnen kommer säga imorgon när dom ser allt blod haha) och sedan gick vi vidare hemåt och hundarna däckade totalt. En i soffan och en i hallen.

Jag var även på ett kort besök hos älskling igår och hämtade lite kläder och en skrivbordsstol samt hjälpte honom att kasta ut granen och dammsuga efteråt. Sedan behövde jag åka hem till vovvarna men jag ska träffa älskling idag också =) vi ska bland annat åka till barkaby och kolla lite skit =P

Nu måste jag klä på mej och sedan åka till arbetsförmedlingen eller om jag gör det imorgon så slipper jag stressa massa. Vi får se. Btw så ska jag på arbetsintervju den 14 =D hoppas jag får jobbet för det är verkligen ett drömjobb. Om jag inte får det så ska jag och mamma istället öppna eget hunddagis ^^ Det har vi snackat om i fleeeera år! Jag behöver bara gå en företagarkurs (den i gymnasiet blev lite ööh...udda för att våran lärare var pedofil så vi fick byta och då hade vi redan missa halva kursen så jag känner att jag vill gå om den fast med en riktig lärare från början!) Mamma däremot har redan haft eget företag och ska istället gå en hundkurs =)

Nä nu måste jag resa på arslet och kolla vad Erik gör med min dator, antar att han sitter med the sims 2 eftersom han ÄNNU inte har kommit ner och börjat bråka om datorn ;)
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Sandra :)

TSW<3<3<3 :)

2010-01-07 @ 21:17:01
URL: http://sandwish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0