Är det inte det ena så är det det andra

Idag är det fredag! ....woohooo... nä det är inte lika kul som när amn gick i skolan och verkligen fick en mening med att skrika så. varje dag är en lördag eller söndag för mej. börjar blir lite trist faktiskt. Hur som helst har jag vaknat på fel sida idag... FUCK! och min natt var ett helvete. Igår svävade jag på moln och hade jätte kul på jobbet så jag hoppas för allt i världen att jag får jobbet!!
Men idag, vaknar av att otto åker skridskor på mitt golv (fast egentligen står han och viftar på svansen så mycket att han knappt kan stå upp) och Basse står och har dregglat ner hela min ena vante så den är JÄTTEFIN nu, ville bara vända mej om och dra täcket över huvudet och sova vidare och hoppas på att nästa gång jag vaknade hade jag jobb och det var sommar och inga dumma hundar som dregglar och repar mitt golv på morgonen utan dom ska väcka mej med att bara titta lite bedjande om att få frukost och gå ut.

Sen frömde jag massa sjuka saker inatt, tex att dom öppnat ett nytt disco i stan där man kunde gå på vattnet men ibland slutar funktionen och man ramlar ner i poolen så alla badar och sen efter ett tag så hamnar man på vattenytan igen och fortsätterdansa. Sandra var där och vi hade skitkul men sen började hon fylleslåss me nån brud som började gråta för att hennes "gängledarkompis" försökt fått mej och sandra utkastade av vakten som var störtkär i mej och som jag bara ville bli av med. Det var lite kul men det jobbiga i römmen var att Johan började tjaffsa om allt möjligt och bete sej konstigt så man inte fattade va han ville få fram bla bla bla, va lite jobbigt och lätt påverkad av drömmar som jag är så känns det som att han försöker undevika mej idag men jag vet att det egentligen inte är så för han är på jobbet och har helt enkelt inte tid ;)

Sen har jag ett nytt problem, jag ska ju på krogen med Anneli idag MEN...
...jag har inga pengar, inte ens till inträdet
...jag har inget busskort, bussremsa eller något att låna så jag kan ta mej dit och hem
...jag måste gå ut med hundarna kl 21-22 så jag lär inte vara i stan för ens runt 23-23:30
...jag kan inte sova hos Johan (för då kan jag komma hem fort från stan till honom, om jag nu skulle få nått att åka på till stan) för då måste jag köra dit me bilen och sen hem dagen efter och jag kör aldrig bil dagen efter att jag druckit, möjligen på kvällen eller sen eftermiddag, jag har ingen koll alls a jag gör med bilen och jag har ingen lust att köra sönder en bil som inte ens tillhör någon i familjen...inte pappas heller för den delen (och inga av mina föräldrar kommer vilja hämta mej kl 7 på morgonen och dom dricker nog vin till middage så jag får ingen skjuts heller).
...jag vågar och vill inte åka hem själv så sent på kvällen till huddinge eller högdalen för det är bara massa drägg ute då och jag måste gå typ 30 minuter från stationen för att kunna komma hem.
...dagen efter på morgonen runt 8 måste jag dessutom gå ut med hundarna igen

Alla dessa problem gör att jag tappar lust att ens försöka ta mej ut kväll...sen har jag vaknat på fel sida också OCH jag har mens som stör mej ännu mer.
Funderar på att fråga Anneli om hon istället vill komma på filmkväll imorron då mina föräldrar är borta om det blir någon filmkväll dvs. jag har lovat att vara me Johan så om han går me på filmkväll så kommer det bli av.

Vad ska jag glöra idag?
  • Leka med hundarna fast jag inte orkar eller känner för det?
  • Åka till Johans jobb och äta lunch me honom och bränna en liter bensin igen på bilen som fortfarande inte är min?
  • Sitta hemma och läsa en bok fast jag är så uttråkad att jag inte ens orkar hämta den?
  • Spela the sims 2 tills ögonen ramlar ur skallen på mej eller får sprängande huvudvärk för att jag suttit vid datorn hela dagen?
  • Smsa grannen och sedan inse att hon är i skolan och inte kan ses för ens hon kommer hem kl 4 men då ska hon istället göra läxor eller vara med någon annan eller inte får ses för hennes päron tycker hon ska vara med dom istället.
  • Eller gå ut och springa en halvtimme för att sedan inse att skavsåren på fötterna blivit värre och träningsvärken också blivit värre?...som gör att jag blir ännu mer seg och deppig

Fyan, det känns som en regnig söndag eller som en tråkig måndag...kom btw på att jag måste städa typ hela huset efter hundarnas hår...fyfan va trist samt städa råttburen men jag funtar åp att göra det när jag ryckt upp mej lite mer typ efter lunchen...som jag kommer hoppa över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0