Helgen

Äntligen en stund till att blogga, fast jag borde undvika allt som har med Dator och Tv att göra. Blir bara stressad av alla aparater som tar upp ens liv. Borde egentligen sitta och skissa på min målning men nä jag har itne ens klippt ut någon duk! Fast jag har ju inte kastat bort hela kvällen vid någon dator eller så. Kom hem strax innan 8 ikväll efter att ha jobbat sedan 11. Fick stå en del i köket och lite i kassan samt känna på hur det är att föra ett skift. Imorgon börjar jag 15 istället för 16 för att Mena ska visa mej hur man gör HACCAP (en kontroll grejsimojs man måste göra 3 gånger om dagen).

Över till vad jag gjort sedan jag kom hem. Jag satte mej och kollade på simpsons tills Johan hade rakat sej (han blev riktigt sexig i sin nya rakning!) Sedan gick vi till Ica i centrum och inhandlade lite middag m.m. efter att vi äit middag så började jag göra rent råttburen samt tvätta deras hängmatta som var mer brun än grön (nu är den grön och luktar sköljmedel) sedan så var det råttornas tur att badas i ros schampo. Försöker undvika människoschampo och sånt men nu hade jag inget annat och dom luktade jätte äckligt. Där emot så ska jag efter löning köpa nytt schampo till dem som är till för hundar.



I helgen så var jag med mamma. Pappa och Erik har åkt till Idre så jag och mamma hade en tjejkväll. Jag blev hämtad av henne i lördags och sedan under dagen gjorde ni lite ärenden som att hyra två filmer, "Upp" och "Flickan som lekte med elden". Båda filmerna var väldigt bra tycker jag. Välgjorda!

Sedan åt vi kräftor till middag ^^ dagen efter så började jag och mamma med en stor frukost. Jag vaknade runt 10 av att undulaterna lät. I vanliga fall brukar jag bli sjukt irriterad på det men nu var det ganska mysigt när dom satt där och sncaka. Mamma gjorde scones till frukost och till det åt vi kockt ägg och drack te. Sedan började jag vända ut och in på mitt rum för att göra en stooooooor rensning. Har inte ens gjort hälften och jag har redan fått ihop en stor 120L sopsäck....och det är bara papper! Under min rensning hittade jag allt från gamla skolarbeten i gymnasiet, brev till mej själv, foton, betyg, hemliga lappar man skickade mellan varandra på lektionerna och massa massa mer!

Sedan så åkte jag och mamma till Hornbach och Bauhaus för att köpa lite skit. Vi lämande även tillbaka filmerna vi hyrt och lämnade mina 2 svarta råttor till Åke i Stuvsta. Var först rädd att han skulle ha råttorna i djuraffären när han skulle ha dom som avelsdjur för då skulle dom inte ha det så roligt. Men han tar hem dom till sej och så ska dom få en trevlig och stilig blå hane (sandra, du vet en sån som sibel var) och eftersom mina tjejer bor hemma hos Åke så kommer dom nog få lite sällskap av hans familj.

Har inte så myckte mer att säga, här kommer lite bilder =)


Hittade denna hårfärgsförpackning i Sickla på H&M för ett tag sedan. Så jävla lik Ingela måste jag säga!!


När mitt rum är städat så syns det inte att jag har så mycket saker. Men om man öppnar alla lådor och river upp det som finns där och i bokhyllan blir det så sjukt mycket skit. Den högra bilden visar hur mitt rum ser ut EFTER att jag har fyllt en sopsäck med bara papper och har börjat på en ny säck med övrigt skräp och en med endast papper. Har bara gått igenom en del av bokhyllan och en byrålåda samt vänt uppochner på en mindre flyttlåda!

Kommentarer
Postat av: Anette

Ja lätt att vi ser den :D Jag får lön på fredag! Fredag den 13:e!! Kram!

2010-08-11 @ 11:11:25
URL: http://ankarstav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0