Tisdagen då mitt nya och mer intressanta liv började! =D

Fan vilket underbart flyt jag har haft idag! Började med att sritga upp 11 för att sedan kolla någon halvtimme på tv och äta frukost, det blev skickamacka och sedan vattenmelon på det. Sen läste jag lite papper om donken och vid halv 2 började jag röra mej iväg mot bussen. Gick i vårsolen och det var så varmt och skönt att jag kunde ta av mej tjocktröjan och gå i en topp bara. Jag var halt ostressad trots att min buss jag skulle åka med passerade flera gånger längst vägen jag gick. Lyssnade på vinyl 107 på mobilen och lullade i min egna takt. Sket i dom 3 bilar som tutade på mej (antar att dom kollade in min rumpa eller nått för det var et gäng killar, samma sak var det igår när jag gick till högdalen på kvällen) När jag kom fram till huddingevägen hade jag möjlighet att antingen ställa mej vid övergångstället och vänta till grön gubbe eller så kunde jag springa över vägen när det inte kom bilar men jag tänkte testa mitt lugn. Jag vet att jag hatar att stå och vänta på att det ska bli grön gubbe så jag springer alltid över ändå. Trots detta så var ajg helt avstressad och väntade utan minsta känsla av stress tills det var min tur att gå över, sedan lullade jag vidare längst vägen på trotoaren och precis när jag nästan kom fram till busshållplatsen och vände mej om så kom min buss! Snacka om flyt! Väl i huddinge köpte jag en drick yoghurt för att fylla magen något sedan frukosten och få i mej lite för att orka med hela arbetspasset. Snakcade lite med Nia i telefon och läste tidningen tills det var 20 minuter kvar tills jag skulle börja. Gick sedan in och pratade lite samt bytte om. Ser inte så tokig ut i deras uniformer...till skillnad från vad man tvingas bära på Grand Hotel.

Dagen flöt på och jag fick stå i kassan hela tiden, det var enkelt att lära sej systemet men det var ibland lite svårt att hitta de olika menyerna på skärmen men man lär sej med tiden =)
Slutade jobba kl 8 och gick då och bytte om och när jag kom ut från donken regnade det. Tänkte om pappa hade kommit med bilen redan eller om jag fick vänta, börjar gå mot vändplanen och ser sedan en bil komma och tro det eller ej, skönt flyt igen, det var pappa! Varken han eller jag behövde vänta utan det var bara att hoppa i bilen och åka hem. Väl hemma åt jag smörgåsar och lite vattenmelon och sen kollade jag på simpsons och efter det Ice Age 3. Efter att det var slut gick jag och tog mej en varm dusch. Imorgon ska jag ut och jogga lite innan lunch och till lunch blir det vårrulle och majskolv om vi har hemma, annars får jag hitta på något annat samt så har jag fått några papper till att läsa igenom så jag har något att läsa under lunchen. Efter lunch ska jag nog inte göra så mycket, bara ta det lugnt, spela lite på datorn kanske? och vid 3-kvart över 3 ska jag gå till jobbet...Ja GÅ till jobbet inte åka buss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0