SAN DIEGO ZOO


Resan med den obekväma och snygga bilen fortsätter söder ut till San Diego...
Jag fick önska en sevärdhet på vägen och jag valde San Diego Zoo. Egentligen är jag ganska trött på djurparker vid det här laget efter 3 års utbildning om det och miljoner djurparksbesök men jag ville se hur djuren i USA har det.


Ja, ni ser själv att dom kanske inte har det toppen bra som i Sverige, burarna vad EXTREMT dåligt inredda, kolla vara in den lilla kängerun på sista bilden, Orangutangerna hade metall/rör träd, elefanten får fot vård vilket är bra men det stog andra elefanter i likadana burar och alla slängde med huvudet och snabeln fram och tillbaka vilket är tecken på extrem uttråkning. Dom hade en större inhägnad som skulle föreställa en savann/öken men det såg mer ut som en byggarbetsplast och den var inte ens hälften så stor som inhägnaden på Kolmården och den delades av sammanlagt 9 elefanter. Alla inhägnader var skit små, till alla djur, vi har lika stora bakhägnades som dom har visningshägn... Hade parken legat i Sverige hade dom stängt igen innan dom ens öppnat!















Pandabebis som var ca 100dagar gammal. SUPERSÖT!

 

 

Nu prkar jag itne blogga mer, det blir fortsättning följer helt enkelt, kan avslöja att nästa inlägg innehåller mer värme, öken, solbränna och kaktusar, men glassa er inte för länge för inläggen efter det blir minusgrander och snö...


Kommentarer
Postat av: Sandra :)

haha shit här var det mkt uppdaterat! :D fortsätt! :)

2010-04-15 @ 20:08:41
URL: http://sandwish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0