Jag är TYP bäst!

Jaha, vad ska man hitta på nu då? Hade först tänkt träffa Ida men hon kunde inte så det lbev till att bara glo på tv i lägenheten. Gick till bussen liiiite för tidigt så jag gick typ 2km istället tills bussen kom ikapp mej och sen tog jag bussen till Högdalen.
Kommer hem efter en ansträngande promenad (nej jag är inte lat, jag har såna där shape-up skor som gör att det är mer träning och ansträngande att gå med än vanliga skor)
Kom sen in i lägenheten och fann den...väldigt luftig. Äntligen har Johan lagt ner alla skit och vinter grejer, hallen som tidigare varit fylld med skit samt halva köket var helt rent på sånt, superskönt. MEN istället så ser jag efter att ha tagit av mej skor och jacka att...golvet är fyllt av smulor, soffbordet har mat och dryckspill över hela ytan, i köket står disken på bänken istället för i diskmaskinen, diskbänken och spisen ser ut som fan, och när jag kom in och lyfte på toalocket så aa, visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Johan är faktiskt väldigt ordningsam av sej men eftersom jag är den som oftast är hemma först är det jag som håller rent på ytorna och nu har jag varit i USA i 2,5 veckor så ni kan ju gissa hur det såg ut! Tänkte att jag lika gärna kunde städa upp allt så det var bara att dra fram toaborste, dammsugare, spray, toapapper, och diskmedel. Nu är det jätte fint i lägenheten, dock har ajg inte orkat städa åt fiskarna ännu men det orkar jag verkligen inte idag och dammsugningen var ju inte topnotch (sket i att dammsuga under sängen).

Men jag är ju den som gärna hjälper till och ställer upp om jag har möjlighet, tex städa lägenheten m.m. Johan skämmer bort mej med annat ändå så tro inte att jag är någon hemma fru eller så även om jag idag har sytt upp gardiner, städat lägenheten från oreda jag själv inte ställt till med och sytt in ett par resorband i fotendarna av Johans nya mjukisbyxor...och allt detta med en fet släng av Jetlag som bara blir värre för varje minut. Kommer nog somna långt innan Johan kommer hem men jag är ändå stolt som bara halvsovit typ 4-5 timmar sammanlagt på typ 30 timmar.


Exakt såhär ser mina nya skor ut, i USA kostar dom ca 90$ vilket blir 630kr. Skit sköna att gå i och jag som har lätt för att gå in med fötterna kan inte gå inåt med dessa skor och dessutom ger dom träning, finns i typ miljoner färger och modeller. Jag rekomenderar dom verkligen, btw...dom kan vara lite knepiga att gå i när man precis provar dom men man lär sej snabbt.
Svenskt pris ligger på ca 1400 och uppåt! Iaf av denna modell, sedan finns det i toffelmodell och UGGs samt lite olika gymnastikskors modeller och även en vintersko modell.

Kommentarer
Postat av: Jessan

ooooh benmuskler;)

2010-04-13 @ 20:14:50
URL: http://jordentilljessica.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0