Wazzap biatches!!

(vanlig kommentar från mej oftas minus es)
Nu är jag och Sandra uppe hos hennes farmor i Bredbyn (norr ut typ 60 mil från sthlm)
Tänkte berätta lite om dagen (bilder kommer i morgondagens inlägg för att min digitalkamerasladd ligger i bilen någonstans)

Hur som helst så började det med att Sandras väckarklocka ringde klockan 6 på morgonen och vi gick upp halv 7 för att klä på oss och packa ner maten m.m. sedan bar det av till t-banan och sedan avsluta den kommunella resan vid hallonbergens OKQ8-mack. Packningen var skittung och Sandra pep hela tiden bakom min rygg om att hon hatade sin bag. Tillslut kom vi fram till macken som nyligen öppnat, jag gick in och hämtade bilen för att sedan hjälpa Sandra att packa in allt i våran minimini bil. Allt fick lugnt plats och sedan så bar det av bort från Sthlm, var först lite orolig att vi skulle hamna i någon jävla bilkö eftersom rusningstrafiken var i full gång.

Vi kom undan allt och tog motorvägen heeeela långa vägen till Tönnebro där vi tankade och sedan så bar det vidare till Sundsvall där vi parkerade i en ficka vid motorvägen och tog lunch och sträckte på oss. Våran bil var så sjukt lätt och liten så varje gång en bil passerade i full fart på motorvägen så gungade hela bilen till Haha, efter en låååång resa så kom vi fram till Bredbyn där vi tankade en sista gång för att slippa tanka imorgon när resan mot Storuman fortsätter. Jag satt hela tiden och kollade på soppamätaren ifall det skulle ta slut på soppa eftersom jag är van vid Johans bil som drar över en liter per mil. Den här bilen drar bara 0.4l/mil vilket är extremt lite och räknas även som miljöbil så det kändes bra ^^


När vi sedan hade tankat så körde vi vidare norr ut för att komma till Sandras farmor och när vi kom en bit på vägen så ser vi en röd KIA framför oss och vi misstänker att det är Sandras farmor som var påväg hem från affären. Vi bestämde oss för att köra om så Sandra kunde se om det var hon, ja la i 3ans växel och brände iväg, det måste se kul ut när det kommer en minibil (mordern hundkoja) i 140blås som kör om en XD när vi kom förbi såg vi att det var hennes farmor och efter ett tag kom vi till en grusväg och då körde hennes farmor om oss för att vi körde långsammare än henne (vill inte sabba bilen med stenskott och dessutom var bilen så lätt att den kasa runt på det grova gruset, lite läskigt men samtidigt kul, när vi kom en bit hade Sandras farmor kört ifrån oss...trodde vi och efter ca 30 sekunder efter att hon försvunnit så ringer Sandras mobil och det är hennes farmor som svarar i andra änden pch säger...

"Jag har kört i diket ni måste komma tillbaka och hämta mej". Jag och Sandra hade tydligen missat att vi passerat hennes farmor som hade kört i diket. Vi vände på bästa plats och åkte tillbaka och när vi såg en vit bil parkerad i vägkanten så fatta vi vart hon var. Vi steg ur bilen och såg hennes röda bil kraschad i diket 4 meter från vägen, den var inte helt trasig men lycktorna hade pajat och motorhuven va lite bucklig samt hela höger framdäck var helt sönder trasat. Hennes farmor var som tur var oskadd och berättade att hon hade fått sladd på bilen p.g.a. allt grus och farit ut i skogen.

Efter en del diskutioner åkte vi med henne till en snubbe som hade hennes hund och som hjälpte henne att ringa försäkringsbolaget sedan åkte jag och Sandra ensamma till hennes farmor och började glo på tv och göra sånt man brukar göra för att få tiden att gå.

Nu ska jag lämna över datorn till Sandra så kan ni senare få läsa hennes version av dagen ^^ Puss på er och saknar min loverboy...nä usch det lät inte bra, Älskling låter bättre även om det är ett välanvänt ord i min vardag (händer att jag råkar säga älskling till folk jag inte borde säga det till haha, Johans riktiga namn säger jag bara om jag är sur på honom, ni vet som Madicken som egentligen heter margareta men blir bara kallad för det när hon gjort något dumt aa ni vet ;) )

 Bye så hörs vi med bilder och ännu mer text imorgon ;D

Kommentarer
Postat av: jessan

Tönne <3

2009-09-25 @ 21:08:40
Postat av: jessan

Tönne <3

2009-09-25 @ 21:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0