Polisen ville också göra dansmoves i bilen XD

Hallå hallå! Idag lämnade vi The Silent Way efter att ha matat alla hundarna och plockat bajs efter dom. Vi kommer sakna dom så sjukt mycket! Speciellt puppisarna! Dom kommer vara stora och odrägliga om ett år då vi återvänder till paradiset (jag ska iaf åka dit!)
Idag i bilen på väg till Sandras farmor så lyssnade vi på massa musik, först lyssnade vi på Sandras bajsdator (som hon dampade på typ 100 miljoner ggr tills den tillslut dog efter en timme av batteribrist (den var fulladdad innan vi åkte) sen så bestämde vi oss för att slita lite mer på låtarna på Sandras cd.skivor som vi lyssnat på om och om och om och om igen! Men sen tog hon fram en skiva vi inte lyssnat på och det var en rolig låt där där sångaren sjöng om när han fick soppatorsk och fick vandra längst vägen i smällkalla vintern och på ett ställe i refrängen sjunger han "MER O MER O MER" och då gjorde vi viftrörelser med händerna (såklart släppte jag ratten och fick ett x antal ggr ratta om för att inte fara ner i 120 blås i diket) men iaf. Mitt när den där "MER O MER O MER" delen kommer så får vi möte av en vaddå? jo en polisbil och såklart bara MÅSTE både jag och Sandra göra rörelsen så vi gjorde det mitt framför polisbilen och han vinkade gratt tillbaka med handen. Sandra såg först inte att det var en polisbil för ens den hade passerat och hon kollade bakl och vi bröt ut i gapskratt. Haha det var ju inte meningen att vi vinkade till honom utan att vi gjorde våran "dansrörelse". Hoppas polisen inte memorerade att jag itne höll i ratten trots den höga hastigheten 120 (som JA var laglig för en gångs skull vi körde på en 110väg) XD

En annan rolig sak var igår när jag var taxi. Jag och Sandra var påväg till flygplatsen för att hämta upp John och sen satt jag och berättade om hur hel och halvljus funkade samt att när man ska slå av/på det så man inte bländar mötande. Men så ringer Johan och ska prata lite så då sitter jag och kör i kosvart mörker med en hand på ratten och en hand vid örat, enkel...enda till det kommer en mötande och man måste blända av. Visst det gick bra men sen när man precis möts sida vid sida ska man ju sätta på helljuset igen, dock gjorde jag det lite för tidigt eftersom jag hade svårt att styra, trixa med billyktorna och prata i telefon samtidigt. Precis som den mötande så satte vi både på helljuset för tidigt så bådde han den mötande och jag typ "AAAHH!!! JAG SER INGET!" och Sandra flyger i sätet av det starka ljuset av den mötande bilen (som hade sånt där SKITstarkt vitt sken som bländar vartenda jävel som befinner sig på mindre avstånd än 500 meter.  Kul att få det rakt i ansiktet! Men han blev ju straffad tillbaka eftersom jag gjorde samma sak mot honom av misstag.
Btw dom här uppe i fjällen vet inte när det är dags att blända av! Fick köra värsta discoblinket me mina lyktor för att dom skulle blända av så halva resan dit var ju helt sjukt vad man fick flasha me lyktorna. Folk måste fan lära sej köra bil i mörkret! Nu ska jag kolla lite på facebook och sedan sova eftersom jag har en bra jävla bit att köra imorgon!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: jessan

haha Rose din lilla dåre :D

så ni är hemma nu?

2009-10-04 @ 15:31:25
URL: http://artonsomrar.blogg.se/
Postat av: Sandra :)

JAG ska också upp nästa år! :D

och det är min syrras data, inte min xD haha, och jao den suger ;D

<3

2009-10-04 @ 17:45:48
URL: http://sandwish.blogg.se/
Postat av: alex:P

ni kör som dårar allihop:P

2009-10-06 @ 22:23:39
URL: http://alekei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0