Shopping och bio

Nu är jag helt slut! Kom nyligen hem från dagen och jag har nackspärr efter att ha suttit i över 1½ timme i onaturlig ställning.

Dagen började med att jag och Johan väcktes av att men mobil började ringa med den ringsignal alla har nu under juletid (arakuban som retar kalle i djungeln varje julafton), det var mamma ringde och bara ville höra med mej om jag levde och gulligulla i luren ett tag men jag sov så jag bad henne ringa senare.

När jag och Johan gått upp och ätit frukost m.m. så åkte vi till ettt båtgarage och lämnade in en båtmotor som ska vinterförvaras och servas. Sedan åkte vi till kungenskurva för att Johan skulle kolla på underställ. Efter att ha letat och provat massa så hittade han ett par, snäll som han är fick jag ett också ^^ dock fanns överdelen bara i rosa så jag får väl leva med det. Det är ju ett underställ så det lär inte vara många som kommer se det ändå.

Efteråt gick vi till IKEA och köpte en toapappershållare och 2 lådor som vi ska ha på hatthyllan och förvara vantar m.m. i. Utanför kassorna så hittade vi ett stånd som sålde långa hårda saker, 10 för 100kr XD haha jag vet nog vad ni tänker på!  Nä men skämtosido, det var polkagrisstänger i 20 olika smaker så vi köpte en av varje. Har redan stoppat i mej den som smakar tutti-frutti.

Sen så var det raka vägen till Skogås där Johan skulle spela bandy en timme. Såklart är det ju mitt i rusningstid så vi hamna i värsta bilkön men den löste sedan upp sej så Johan hann precis innan träningen. Satt där en timme och kollade på samtidigt som jag smsade lite folk, bland annat min kusin Anette och hon tipsade om en film som går på bio nu så jag bestämde mej för att jag ville se den så jag frågade Johan om vi kunde åka till heron och titta på den och snäll som han är (igen) så gjorde vi det samt att vi åt på pizza hut *nam nam*.

Filmen var äckligt läskig men jag måste nog säga att The Unborn är snäppet värre. Dock satt man som man hade en påle i röven hela filmen utom när det var dag i filmen. Läskigt som fan var det


En bild från filmen som för övrigt utspelas helt och hållet i förstaperson/amatörvideokamera som t.ex. "rec" och "cloverfield" (Se bilderna under) Man satt och glodde stenhårt på tiden nere till höger och så fort den slutade snabbspola så började man råstirra på dörren istället. Så under alla dessa nattscener så satt jag ihoprullad till en boll i Johans famn och halvblunda och höll för öronen lite smått så ljudet inte skulle vara så högt. Och btw VEM FAN VÅGAR SOVA MED DÖRREN ÖPPEN OCH EN METER FRÅN DÖRREN NÄR DET SPRINGER RUNT EN GALEN VARELSE I HUSET??

Rec som är en zombiefilm och sedan cloverfield som är en alien/katastrof film, kommer aldig glömma då jag såg cloverfield på bio! Halva djurgymnasiet var där och när jag och Sandra inte kunde knipa käft då det var pinsam tystnad i bion mitt i filmen.




Tänkte tillägga innan jag avslutar att det blir en galenskaparna kväll hos mej någon kväll snart, ska bara kolla vilka dagar jag jobbar =) vilka är på? Några kan få sova kvar men Erika har första tjing på sovplats ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

beroende på vilken kväll det e så kommer jag gärna =)

kram

2009-12-01 @ 00:49:24
Postat av: Anette

Aaa asså The Unborn är snäppet värre faktiskt. Den här byggs det gradvis upp läskigheterna, UB e hela tiden!!!

Hahaha jag tänkte oxå det. Att de inte stänger dörren?? Å sen när monstret e utanför o bankar, ja då öppnar vi dörren sen o sover med den öppen.... Smaaart!

Jag e på på galenskaparna, har aldrig spelat det, bara tittat när våra päron spelat det när vi var små :D

2009-12-01 @ 00:49:47
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: Sandra :)

det var sjukt roligt när vi inte kunde vara tysta där på Cloverfield xD hahah!

Jag är på! :D

puss på dig söt <3

2009-12-01 @ 12:34:03
URL: http://sandwish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0