Ni höll på att skräma mej till bajset...FÖR EN LAMPA!

Hej, nu har jag nått spännande att berätta (den senaste tiden har varit ganska död)!
Jag kan börja med att berätta att igår skulle jag och Johan gått ut på krogen med hans kompisar för att en av dom fyllde 19 men Johan är ju förkyld och har inte så mycket energi. Inte ens till att köra bil... så det blev ingen men han ville inte heller sitta hemma och ruttna i soffan me tvspelskontrollen i handen så vi bestämde oss för att gå på bio istället. Sagt och gjort vi försökte boka biljetter till

Inglourious Basterds!!


men det gick inte för han saknade någon flashinställning på datorn så vi sket i det och åkte direkt till heron för att köpa biljetter i kassan. Det var typ första gången på jag vet inte hur många år som jag inte förbokat biljetter så jag och Johan fick stå och köa som alla andra. Vi fick fina pltser på bion och det var lagom med folk där inne.
Filmen i sej var mycket snack och lite verkstad men det störde inte mej. Det var faktiskt intressant och höra deras babbel och planer dom hade! Man blev liksom taggad till att dom skulle sätta sina planer i verket och när dom väl gjorde det så hoppade man i stolen av "uthettsning" min puls låg på 100000 när det var som mest spännande! Sedan var Brad Pit så jävla bra, fan asså hans miner och repliker fick hela pubriken att vika sej av garv. Inte nog med vad dom andra skådisarna sysslade med. Hahahhaha börjar fan garva av bara tanken. Nä den här filmen skulle jag lätt kunna se igen och ni som inte sett den bara MÅSTE se den! Fyfan va bra den va säger jag bara!

Efter bion så gick vi till bilen, det öste ner och jag hade ingen lust att köra hem i skitvädret men johan va seg i skallen så det blev jag som fick sitta bakom ratten ändå. Det var mörkt, regnet öste ner på vindrutan, det var halt som fan och vi har fortfarande sommardäck på bilen och sikten var så jävla kass att jag såg inte de vita strecken som delade av vägen. Sen refflekterades alla ljus i regnet så man blev ju bländat lite nu och då... och eftersom det var fredag kväll/natt så kan ni ju gissa vilka som var ute och patrullerade...jo polisen. Det var fanimej polisebilar överallt, mellan heroncity och hemma i högdalen var det säkert 5-6 polisbilar som vi såg. Tänkte inte så mycket på det. Jag höll ju hatighetsbegränsningen och körde fint i allmänhet, perfektare körning fick man fan leta efter! Så alla poliser ignorerade oss. När vi nästan var hemma körde vi om 2 polisbilar som stog vid vägkanten ungefär vid statiolmacken mellan högdalen och drogsved...oj ja mena rågsved (A)... men tänkte inte mer på det.

När vi svängde in på trollesundsvägen så låg en bil bakom mej och gnagde me sina vita starka lampor så jag blev halvt bländad i backspeglarna men vi var ju bara 200 meter från parkeringen så ja lulla vidare med bilen i 25-27 km/h på 30vägen. Sen svänger jag in på parkeringen och sen ser ja att den andra bilen följde efter mej. Blev då lite misstänksam och undrade varför han var efter mej för jag var typ den enda på våran parkeing som inte hade parkerat sin bil i sin ruta.

Precis när jag tänkt så ser jag blåljus och dom tutar till på mej... FAN SNUTJÄVLARNA! Va fan har jag gjort nu? Pulsen gick upp i 1000 igen typ som på bion. Både jag och Johan blev skitskraja, speciellt jag eftersom det var första gången jag över huvudtaget blivit stoppad då jag kört bil. Jag stannar bilen och drar ner sidorutan och möts av en ficklampa och kvinnlig polis och på andra sidan kommer en manlig. Dom kollar på mej och ber att få se körkortet. Visade upp det och sedan tänkte jag att jag kommer bli av me kortet lr betala feta böter för nått jävla skit. Då säger polisen på min sida "er baklyckta på högersida funkar inte och ni kan inte köra runt så i mörkret så det här kommer kosta...vems bil är det?" ASSÅ VA FAN!! EN BAKLAMPA SOM INTE FUNKAR VAR DET INTE VÄRRE ÄN SÅ! tänkte jag. Fan va rädd ja blev först men sen lättade det eftersom det bara var en lampjävel som pajat. Tittade på Johan och kände ilskan i mej och jag hade lust att säga: "Nä men den har varit trasig i 2 månader och jag trodde Johan lagat den för jag har sagt till honom om det säkert 1000ggr och han har sagt att han tänkt laga lampan" men man gör inte så mot någon som står en nära. Så jag spelade skitkorkad och sa att jag inte sett det och sen så spelade Johan på...trodde jag men när vi kom in så sa Johan att han hade helt glömt bort att jag sagt nått om lampan...eller snarare Ida för det var hon som såg att den var paj...för 2 månader sedan.

Vi slapp iaf böter...eller snarare JAG slapp böter. Kanske var det för att dom såg att jag nyligen tagit kortet och tänkte vara snälla eller så glömde dom helt enkelt bort det. Spelar inte mej någon roll för jag hade ändå inte betalat det utan Johan men nu sparade han några lappar ^^

Sedan fick jag båsa (jag var 100% nykter) och sen drog dom, när jag skulle parkera bilen fick jag backa typ 100ggr för att jag stog som ett arsel med bilen då poliserna hade stoppat mej. Sedan stog ju också bilarna berdvid min parkering som 2 arslen så aa. Det blev en sport att trycka in Johans monster där. När vi kom in så var Johan fortfarande chockad och rädd att åka på böter för det var ju hans pappas bil så han trodde dom skulle skicka böter till hans pappa och då skulle Johan åka på skit. Det var ju jag som körde en trasig bil så dte är ju mitt problem. Det är snarare jag som skulle åka på böter som dom skickar hem till mej så min pappa kan halshugga en. Men varför skulle dom det? Vad är problemet med att ge en lapp i handen? Aja orkar inte bry mej får jag en böter så är det bara för en skitlampa och jag kommer inte behöve betala den heller för den delen det får Johan och hans pappa slåss om.

Och nu när jag tänker efter så funkade ju baklampan då Johan hämtade mej med bilen tidigare i veckan så det måste vara glapp i skiten. Nu får bilen stå tills lampfan är fixad! Johan och jag får åka buss och tåg tillsvidare men det är jag van vid, värre är det för Johan som typ hatar att åka annat än bil.

Nu ska jag glo på tv och sedan pussa lite på råttorna och peta på råttungarna som fyller en vecka om ca 24 timmar. Grattis till dom! <3 ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0