Praktikdag... öööh... kommer inte ihåg vilken dag det är XP

Tja, sitter i soffan efter att just ha ätit middag. Det kom en ny familj idag till vandrarhemmet. En barnfamlj me 3 barn, dom e lugna som tur är men lite tråkiga. Idag så har jag fått ta fåglarnas morgonrunda själv, Sofia tog klövdjuren och Fredrik tog rovdjuren. Imorgon ska jag fråga om jag kan ta rovdjuren eller klövdjuren. Hur som helst så blev jag klar först av alla så jag hann diska mina saker och börja ta fram mat för imorgon. När Sofia kom så hade hon glömt att ge vatten till Klövdjuren så jag hängde med genom parken och hjälpte henne. Sen så åkte vi förbi matsäcksstugan och hämtade mina vantar som jag hade glömt där när jag hade åkt dit för att göra upp eld. Då var det en skolklass där dom var blandad svenskar och danskar =S det roligaste med dagen var då också när jag och Sofia hade de bakhjulsdrivna 4hjulingarna och sladda runt som galningar i kurvorna i parken. Tyvärr fick Sofia inte in sladdtekniken i en kurva så hon flög in i staketet (A) vi säger att det var me flit för hon skulle visa hur man INTE ska göra!! XD
Sen när vi kom ner så åt vi en tidigare lunch och sen slängde vi sopor. När vi hade ätit klart så fick vi i uppdrag att köra ut fodersäckar och hö till några djur. En fodersäck väger 40kg och eftersom jag har dålig leder så har jag pajat mina knäleder. Strålsmärtor javisst!!! ^^ När vi var klara så var Roger och Krister fortfarande borta vid jordugglans inhägnad för att fixa dess nät. Vid garaget så satt Fredrik på en 4hjuling och gjorde absolut ingenting. Så vi snackade lite med honom och sen sa han att Krister hade sagt att jag och Sofia skulle ta slutrundan kl 2. Krister verkar tro att det tar 2 timmar för mej och Sofia att ta slutrundan. När jag kollade klockan var den typ halv 3. Jag blev lite irriterad över att Krister tror att jag och Sofia e rena sengångarna så jag sa "jaha så han påstår att vi e sega, nä nu jävlar, kom sofia så drar vi!!" Ja slängde mej på 4hjulingen och startade den, Sofia hoppade på och sen rev jag iväg till foderladan för att fixa maten. Sen for vi genom parken och tog rundan på 34 minuter! ÄGD! Men när vi kom till sista dasset så såg vi en riktig skabbräv, rävstackarn hade en svans som var avskalad och liknade mer en väläten grankotte än en svans samt att hela baken på räven var blodig och sönderkliad. Såren var djupa och det såg ut som att räven hade ätit upp sej själv för man såg att han var smal så skelettet suntes och anuset stack ut eftersom han hade kliat sönder köttet runt om. Jag ville bara springa fram till rävstackars och slå ihjäl den. Så när jag och Sofia fick tag på Krister och Roger så sa dom att vi skulle skotta fram en av fällorna så vi kunde sätta in kött och hoppas på att räven skulle komma dit. Imorgon får vi se om fällan smällt igen. Om det är räven som jag och Sofia såg så kommer Roger att ta livet av den så fort som möjligt!

När jag kom hem så satte jag mej i soffan och började då känna av bensmärtorna, sen somnade jag och när jag vaknade hade jag ännu ondare och sen ringde pappa och mamma och då nsckade ja lite med mamma om min praktik och mina handledare. Kan berätta någon annan gång men kan ju säga att jag är glad att det bara är 3 veckor på parken och inte fem. Nu ska jag ta och knyta mej tror jag. Eller i alla fall ta och flytta mej till sängen och läsa i körskoleboken, har hoppat runt i boken mellan olika avsnitt så jag skulle väl kunna gissa att jag kommit 1/3 som jag kan nu. Mörkerkörning, människan, vägmärken, hastigheter, reaktionstider, bromssträckor, trafikregler m.m. ikväll ska jag läsa om sjäva bilen har jag bestämt. om motorn och hur den funkar samt hur man får lasta bilen. Vi hörs alla ^^ Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

Hej!

Kolla gärna min blogg som handlar om;

Bloggdesign, foto, vardagliv m.m.



Ha en trevlig Lördag!

Kram


2009-03-21 @ 09:08:40
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0