Praktikdag 9

Hellu, sitter och kollar på dumtvn med Sofia, antennen är skit dålig för att det typ är is på den =( men men det är ändå vara skit på tv. Vi har typ 20 kanaler och det är bara skit!!
Tur att man har datan men snart funkar inte den heller. Sladden har gått av till 50% så jag har tvingats hålla ihop sladden med hjälp av min toffs, har bara en tofs kvar nu så jag måste be mamma ta med några hit så jag har några i reserv. Hur som helst det var inte det jag tänkte prata om...

Idag så tog jag 2 timmars sovmorgon, snorigheten och förkylningen hade tagit över för mycket så jag smsade Fredrik och sa att jag kom kl 9 istället, dock såg han inte mitt sms för ens jag kom men det gjorde inget sa han. Jag har ju 8 timmar bonus. Hur som helst när jag vaknade gick jag upp och åt frukost och sen gick jag tilll parken, eftersom det är uppförsbacke hela vägen till parken så blir man uppvärmd och vaken av att gå den sträckan. När jag kom till personalhuset så var ingen där så jag tog den sista fyrhjulingen som stog där för att leta reda på Fredrik som jag skulle jobba med. den sista fyrhjulingen var såklart problem hjulingen. Den krånglar hela tiden och kan ibland bara stanna. Det är stjoken som krånglar men idag var den snäll ända till jag hade hittat Fredrik. Då började den stanna så fort man inte gasade och stog still. Men Fredrik hjälpte mej att ordna den. Efter morgonrundan fast det inte så mycket att göra så vi tog lunch. Den lunchen var sjukt rolig eftersom Mårten skojade med oss och skrattade så vi fick ont i magen. Efter det så fick jag vara med och rensa filtret i brunnen. Det såg verkligen SUPERÄCKLIGT ut! Lukten var ungefär densamma som det såg ut men när jag hade gjort rent var det jätte fint ^^  Efter det så satt vi i personalrummet och snackade i väntan på Sofia och Roger. När dom kom så åkte jag och Sofia på slutrundan för att mata alla djuren och städa efter de ca 10 besökare som hade varit där idag.

Sen så satte vi oss vid personalbordet och snackade om jobb och sånt. När klockan började ticka mot helv 5 så bestämde vi oss för att åka och fika nere i byn. Efter att ha suttit där i över en timme och snackat allvar och massa skoj så blev vi hungriga så Mårten bjöd oss på middag på en restaurang. Såklart var Fredrik med också och efter all fika och middag så var klockan nästan 9 så vi hade alltså umgåtts och snackat om allt mellan himel och jord i ca 5 timmar. Vi hade så sjukt trevlig kväll och när det var dags att åka hem så ville jag borsta av Fredriks bil ^^ det var skitkul och Sofia fota mej ^^

Brunnen som jag rengjorde


Vill Daisy ha en puss? Nae det ser inte ut som det. Idag fick vi inte gå in till henne, först stängde hon dören när vi öppnade, sen så knuffa hon ut oss. Imorgon får vi nog krama på henne igen ^^


Jooo, mej vill hon ha en puss av <3 fast jag kunde inte gå in till henne idag ändå.



Jag hade inga vantar och det var svinkallt när snön kom på händerna. fast det var kul. Garvade hela tiden och Sofia hade svårta att hålla i kameran. Hon har för vana liksom Sandra...att varje gång hon börjar skratta så böjer hon sej framåt en gång, Sandra klappar i händerna XP


Ääh va fan, jag äger ju på det här!


Jag tycker synd om Fredrik och hans bil. Fattar inte hur han kunde låta mej sopa av den!


Fråga inte vad jag gör där!


Här har vi det stackars offret


Mårten tyckte nog att vi var lite knäppa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0