Praktikdag 7

Tja på er, sitter just nu och kollar på tv med Sofia. Min näsa rinner konstant och jag nyser varannan minut känns det som. hostar gör jag bara på morgonen och kvällen. Ögonen rinner också en hel del. Känns ganska surt! Men det går över så småningom. Nu tänkte jag berätta lite om vad som hänt idag.

Jag vaknade vid 11 och gick upp och väckte Sofia. Vi klädde på oss och sen så plocka vi ihop lunchen och gick till parken, där åt vi lunch me Fredrik och sen så jobbade vi lite. När Mårten kom så fastnade vi i ett samtal med honom om allt och ingenting (som vanligt) och då åkte Fredrik iväg för att mata rovdjuren på visningsmatning, jag och Sofia ville såklart följa med så vi kasta oss på en annan fyrhljuing och gasa iväg i full fart efter honom. Eftersom det snöade så såg ja inget när jag körde, Sofia såg bättre så hon hjälpte mej, jag gasade och hon styrde, full farm uppåt och tårarna rann och snön piska en. Usch ja får tårar i ögonen av att bara tänka på det, imorgon blir det solglasögon. När vi kom till björnhägnet så hade han redan parkerat och gått mot vargarna så vi sprang som galningar efter honom och skrek "FREDRIK DU KOMMER INTE UNDAN OSS!!" Efter att sprungit i halv uppförsbacke kom vi ikapp honom. Dock fick vi inte gå in till djuren idag eftersom det var några fotografer där som fotade djuren ville dom inte ha me människor på bilderna.

 Idag fick jag och Sofia ta rundan själv igen. Det som är jobbigt med att jobba med Sofia är att hon är väldigt långsam i arbetet. Jag är typ dubbelt så snabb som hon fast jag är absolut inte slarvigare för det. Hur som helst, efter rundan så diskade Sofia medan jag körde in alla fyrhjulingar, så när Fredrik kom tillbaka efter att ha matat dom sista fåglarna så blev det snökrig, vi vann mot Fredrik. När vi hade tagit in fyrhjulingarna var som helt snötäckta så började Sofia kasta snö på mej. Sen kom Fredrik in och då blev det vi mot honom, stackarn hade ingen chans. Sen gick vi in och snackade lite skit innan vi slutade och sen fick vi skjuts ner till Ica där Sofia köpte nudlar och SUPERGODA ballerina. Ni vet den nya snaken me choklad =) själv fick jag Kebab på Sibylla. Det var för att jag hade gnällt över att jag ville ha kebab som jag fick det ^^ alla vet att det är Rose<3kebab!!

Men nu tänkte jag kolla lite på film med Sofia, det går nått på tv4film...

Jag och Sofia fyllde på med Renfor, Betfor och havrekross =P snacka om att säckarna var tunga. Den tyngsta säcken vägde 40kg och jag bar den själv *stolt'
Imorgon ska alla förråd fyllas på det blir massor av säckar så jag kommer få muskler!!

Kommentarer
Postat av: malin

hahaha, ser framför mig hur ni sprang där och gapa för full hals efter de stackars fredrik XD

2009-03-09 @ 16:52:38
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0