Praktikdag 4

Tja på er, idag var det ännu segare att komma upp fast vi hade lagt oss tidigare igår. Dock så kan det bero på att jag vaknade halv 4 på morgonen av att det var 26 grader i rummet. MMM MUMSIGT!! Så ja säknte elementet, antagligen var det Sofia som hade öka eftersom hon klagade på att det var kallt (20grader varmt)...Jag sänkte elementet till 15 grader och öppnade fönstret, sen så gick jag på toa pch när jag kom tillbaka så stängde jag fönstret och gick och la mej. När vi kom till parken idag så var inte Fredrik där. Han är ledig idag och imorgon och jobbar på helgen istället han kom senare på besök med en av sina 3 hundar som han var hundvakt till. Athena var den sötnos som fick följa med. Jag och Sofia hade nämligen tjatat på honom om att komma och hälsa på med minst en vovve. Så fort vi hörde bilen komma så flög vi upp och kastade oss ut för att möta Fredrik med sin sötnos ^^ (detta hände på lunchrasten) nu tillbaka till morgonen
Eftersom Fredrik inte var där idag så var det bara jag, Sofia och Krister som var djurvåradare så Sofia fick fixa fågelmaten och jag och Krister styckade sista grisen som rovdjuren skulle få till lunch. Efter det så tog vi morgon rundan och då fick vi dela upp oss och göra allt i ganska hög tankt. Det gick bara bra ^^ sen så tog vi bilen till Ica som ligger typ 2 km ifrån parken för att hämta bröd och frukt till djuren. Det sjuka var att brödet inte ens hade utgånget datum så vi fick lite ^^ sen så tog vi lite frukt oxå. Resten får djuren =P . Efter lunchen var det vnisningsmatning igen liksom varje dag och då fick jag handmata Oliva (den ena järven). Fjällrävarna vågade sig dock inte fram. När vi skulle mata vargarna så var det bara de två ungvargarna som var intresserade sig av maten, de andra två (avelsparet) hade annat för sig ;)

Efter visningsmatningen så fick jag diska medan Sofia och Krister gick och tvångsmatade en kattuggla. När dom kom tillbaka så började dom lasta av backarna med mat från Ica och jag fick ta fyrhjulingen med släp till förrådet och fylla foder till klövdjuren, jag lyckades vända fyrhjulingen och släpet utan att fuska genom att kliva av och lyfta vagnen, jag har helt enkelt fått in tekninken att backa med släp. Kan man det så är det inte svårt alls =D en till fördel är att Sofia inte vill köra fyrhjuling så jag får köra massor =D Aja efter att jag fixat det så åkte jag tillbaka till dom och sen åkte vi tillammans rundan. Det flöt på riktigt bra och vi behövde bara jobba över med 5 minuter men det var för att vi skulle skriva i mappen om vad djuren har fått osv.
Just nu kommer jag inte riktigt på vad jag mer ska skriva. Var lite orolig först idag över om hur Krister bedömmer sina praktikanter, jag har ju bara varit med Fredrik. Kan ju konstatera att han är väldigt observant om vad praktikanterna gör osv. Nu efter en dag med honom som handledare så vet jag mer var jag har honom så jag kan vet vad jag kan göra för att få en stjärna i kanten. ^^

Idag har jag bara tagit en bild (mobilbild)

Vi fick in en slaguggla igår kväll efter att vi gått hem så idag fick vi tvångsmata henne. Hon har haft jaktproblem så hon är väldigt mager. Vi kom fram till att hon gillar nakna pinkisar men inte håriga möss, dom spottar hon ut. Jag fick också hålla henne och hon väger typ ingenting och hennes fjäderdräkt var sjuuuukt mjuk och len, tom lenare än en chinchillas päls =O man kände knappt att man tog i henne. Sofia döpte henne btw till Betty ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0