Praktikdag 3

Hellu, hur är det med er då? Själv så är jag lite trött och seg. Somnade ett tag förut men sen kom Sofia och väckte mej och frågade om hon skulle göra middag åt mej. Jätte snällt av henne ^^ Det blev ravioli och nu siter vi och kollar på Simpsons samtidigt som jag bloggar som ni kanske märker XP
Idag så var det ännu svårare att gå upp på morgonen. Vi skyller på Nille och Jonte som höll oss vakna till efter midnatt =O ;)
När vi kom till parken så satte vi oss i personalrummet. Glömde bort tiden då vi snackade med Mårten så vi började inte jobba för ens 20 över. Sofia försvann åt sitt håll och jag fick i uppdrag att dela ett häst ben i 3 delar. Det var tyff kan jag ju säga sen så hjälpte jag till att stycka en gris. Efter det så skulle vi på morgonrundan men vi behövde inte ta så många djur idag för Sofia och Krister tog ganska många. Idag fick jag också köra hela rundan och det gick skitbra ^^ efter rundan åt jag lunch och sen efter det så gick vi ut till garaget och då styckade jag och Fredrik 2 av 3 grisar. Den 3:e hann vi inte eftersom vi skulle på visningsmatning. Det var då järvarna, fjällrävarna, vargarna och lodjuren som fick mat. Sen åkte vi tillbaka och sen diskade vi m.m. i garaget och sen var det dags för efterrundan. Eftersom jag har lärt mej att köra deras skumma 4-hjulingar så fick jag köra ^^ det gick skitbra och jag är stolt över att jag redan börjar få in tekninken för hur man backar med släp =D *stolt*
Idag så kände flöt allt på skitbra trots att jag kände mej som en zombie till och från. Alla rutiner och sånt sitter redan i efter bara 3 dagar ^^ (jag är typ bäst ;)  )
Men imorse så mådde jag illa och kände mej svimfärdig, det gjorde jag medan jag styckade ena grisen. Konstigt egentligen eftersom jag redan fått stycka massa djur tidigare m.m. Men men... det gick över efter ett tag och på eftermidddagen när jag styckade de två grisarna så fick jag se lite hur kroppen såg ut på insidan, Bad Fredrik att visa de olika organen, dock inte tarmarna och magsäcken eftersom det luktade fan och innehöll ändå bara bajs och gammal mat. Men Jag fick kolla på levern, njurarna, lungorna och hjärtat. Det var sjukt intressant och jag fick skära i organen för att se hur dom ser ut på insidan.

Efter rundan var klockan bara 15:45 så vi fick sluta 15 minuter tidigare ^^ Ja det var väl det som jag hade att berätta om dagen =P
Nedan följer lite bilder som kan vara lite obehagliga för vissa VARNING!
























1. Grishjärtat
2. Ven och Artär (artären är ljusare)
3. Luftstrupen till lungorna
4. Hjärtat
5. "I give you my heart" <3  XP
6. Bordet efter att Sofia och jag kom fram till att vi var emos ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0