Praktikdag 2

Tja, sitter i vånginsängen och har precis ätit lite mellis ^^ Sofia står i duschen. Idag så var det lite svårare att gå upp på morgonen för man sov mycket bättre inatt så man ville liksom ligga kvar ett tag extra. 5 minuter fick det bli annars skulle vi försova oss. Dock låg Sofia kvar längre så hon fick skynda sig lite, snäll som jag är så ordnade jag frukost till henne ^^
När vi kom till parken var vi 5 minuter tidiga och som igår började vi med att sortera upp mat till fåglarna fast idag skulle rovdjuren få mat så jag fick bryta av vingar på hönor och sortera griskultingar. En griskulting fick jag dela på mitten. Stackars lilla gris men jag är glad att den var död. STENDÖD!! sen så gjorde vi morgonrundan. Rutinerna sitter redan i efter 1 dag på parken så allt flöt på bra, jag fick visa lite grejer för Sofia för hon ska egentligen ha fåglarna men Krister skulle ta hand om ett TV-team från SVT mitt i naturen som skulle komma och filma bland lodjuren. ;) efteråt så åt vi lunch och sen var det visningsmatning för varg, lo, fjällräv och järv efter det gick vi ut och diskade lite och sen tog vi fram mat från frysen till imorgon. Sen påbörjade vi eftermiddagsrundan och Fredrik hade lite bråttom hem till ett par hundar som han var hundvakt åt, så vi fick skynda lite. För att lätt och smidigt kunna få allt att flyta på så fick jag börja köra ^^ tyvärr inte sofia eftersom krister inte hade visat henne ännu. Så vi for runt i parken och pussade på älgen Daisy och klappade på rådjurshonan (som heter nått) och sen kasta vi snö på bocken oxå bara för att han blir så sjukt sur då ;) nänä ja e inte alls taskig =P
Just fan eftersom det är typ 1-2 plusgrader ute så har det börjat töa. Det medför både för och nackdelar. Nackdelen är att det blir blött och läcker in i skorna genom skosnörerna så man förfryser fötterna men fördelen är att man slipper snöhelvetet!
När vi kom tillbaka efter sista turen stod Krister och kuttade döda grisar. Han hängde upp den och tömde dem på innehåll. Fy helvete vad det luktade. Höll på att spy men efter att ha stått där ett tag och tittat på så domnade näsan då man vande sej. Då gick jag lite närmare och kollade på va han gjorde, Sofia stod kvar me tröjan för näsan =P som sista order för dagen så fick vi skrapa golvet från blod och vatten med en vattenskrapa. Sofia vägades först (misstag om man vill ha bra betyg) men jag högg tag i skrapan och började samla ihop allt. När vi var helt klara hjälpte vi till att låsa och sen gick vi hem och nu är jag här. I detta inlägg kommer det där emot lite bilder men vi får se om jag orkar/hinner lägga upp något på BDB...är helt slut och ganska trött...


Jag som matar Olivia...Järvarna är mina favoriter ^^


Olivia tog sin höna gömde den och tog nästa oxå. Hanen som jag inte minns namnet på vågade inte komma fram till oss.


Sofias höna till hanen som Olivia tog ;)


När vi tog fram frysta djur ur frysen så hitta vi lite djur i konstiga/roliga ställningar (fler djur kommer nog vid senare tillfälle) 1. Kycklingar 2. Råttpinkisar 3. En snobbråtta 4. En råtta med kycklinghuvud 5. En full råtta 6. En ööh....råtta Tänk vad många liv det går för att bara några andra djur ska få mat för dagen... 60 kycklingar, 12 råttor, en höna och 10 pinkisar för endast fåglarna i Järvzoo djurpark (en dags mat)...


Jag ska ge eftermiddags foder till älgarna, surputte i bakgrunden!


Och så häller vi... Jävla min jag har då! XP och älgen står i samma jävla pose... (dock öronen mer framåt)


James (Annelis häst) i älgformat XD den här älgen e alltid sur och inget man går in till...


Bubbel som han heter får renlav av mej! Han är en ren oxå men nu när han har tappat hornen så som dom gör varje år så ser han mer ut som en kossa ^^ <3


Söt flickan ^^ hon låg i snön när vi kom in och så fick jag klappa henne lite. Har dock ingen bild på när jag gör det men det kommer väl...

SVÄLJ MATEN OM DU HAR NÅTT I MUNNEN INNAN DU SKROLLAR NER! (dock är denna bild inte ens en mumsbit om vad mer för "snusk" vi får hålla på med...




























Dagens sista bild...fler kommer ^^ (tänk på att denna bild är otroligt fräsch om man gämför med hur det var IRL och stanken som fick näsan att ruttna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0