Praktikdag 1

Tja alla här kommer lite om va jag har gjort sen igår. 10:30 gick tåget från centralen ^^ och 13:42 kom vi fram till Järvsö. Där kom det fram en gammal gubbe och frågade om vi kom från Djurgymnasiet. Vi svarade ja och då sa han att han skulle ta oss till våran stuga, woho likadan stuga som Alex och Sandra dåra. Men sen började jag misstänka att det var samma gamla gubbe som hade fått för sej att hämta Sandra och Alex när dom var här förra gången. Hur som helst det visade sej att jag hade rätt. Skolan hade glömt att boka en riktig stuga åt oss i stugbyn och nu var det försent eftersom allt var fullbokat så vi fick bo i ett föråd som var "rennoverat"/ombyggt till stuga. När jag skriver rennovera så menar jag att det var minst 20 år sedan den stugan rennoverades! Fyfan säger jag bara, vi fick 2 våningssängar som var skabbiga, en byrå ett bord med 4 stolar en bänk med en minikyl på. Lampan i taket lös skitdåligt och gardinerna var gamla som gatan och det lös igenom. Sen luktade det skumt som fan men NEJ jag är inte klar! Toan låg i källarn i ägarnas hus och saknade handfat. Duschen låg i garaget så man kunde liksom tvätta bilen och duscha samtidigt om man ville liksom ;) sen så var "köket" en kokvrå som låg i hallen vid källaringången och det tog 10-15 sekunder för lampan att tändas i taket. Nä fyfan! Jag och Sofia klagade som fan men Therese (APU-ansvarig) sa att vi fick stå ut. Vi hade liksom inget internet heller. Inte ens en färglös TV 8| ingen TV alls och eftersom vi hade blivit lovade massa saker så hade vi inte ens tagit me oss en kortlek...
Idag så ringde pappa och krävde att vi skulle få byta boende och i sista sekund så blev det ordnat. Vill ni veta hur vi bor nu? det är fan lyxigare än vad Sandra och Alex hade, det vi har som dom inte hade är: tvättmaskin, bastu, skotork och sen har vi mkt större. detta är då ett nyrenoverat vandrarhem med 4 rum. Just nu delar vi det med en annan familj men dom ska åka imorgon efter lunch så nu kommer vi på obastämd tid få hela placet för oss själva, dessutom har vi typ 100 TV-kanaler, DVD och VHS samt trådlöst internet och det är ca 5-10 minuters gång avstånd till parken ^^

Nu till parken och dagens händelser. Vi vaknade kl 5:45 men vi hade mobilerna på "snos" till kvart över då satte vi på oss kläderna och åt frukost sedan gick vi till parken, typ halvvägs så kom en av våra handledare Krister förbi med bilen och hämtade upp oss =) sen så fick jag och Sofia börja med att ?injegera? vitaminer med kanylspruta i kycklingar, möss och råttor (döda) som sofia sedan skulle få mata fåglarna med. Sedan fick jag åka med en anna handledare (fredrik) och mata alla klövdjur och rovdjur sedan var det lunch men sofia hade redan ätit. Det blev mycket ringande idag eftersom det var strul med boendet (instickare: skolan har nu betalat för både det här nya boendet och för det gamla så det blir dubbla pengar och lite till, Djurgymnasiet ÄGER!) Sen så fick jag och Sofia jobba ihop igen och då tog vi eftermiddagsrundan och matade alla klövdjuren och då fick vi klappa och pussa och krama på en älg som var jätte snäll sen fick vi också jävlas med en råbock ("rådjurs pojke/man"). det var skit kul för han blev så jävla sur men iaf så gjorde vi det endast för att distraheta honom medans sofia Sprang in och gav dem mat, han stångas och har sej så man får passa sej =O
Sen sa Fredrik att vi skulle få stycka griskultingar och hönor imorgon så vi fick hjälpa honom i frysen att ta fram djur som sedan skulle tinas under natten. I frysen hittade vi massa djur, rena djurparken!
Vi hittade:
  • Belgisk jätte (kanin)
  • Kanin
  • Mus
  • Muspinkisar
  • Råttor
  • Råttpinkisar
  • Kycklingar
  • Hönor
  • Tuppar
  • En kalv
  • Får
  • Getter
  • MASSA små små griskultingar
  • Fisk
  • En del av en häst (som var galen när den levde)
  • Några koben
  • och en Varg (som dom avlivat för han var psykisk sjuk och dödade sina avkommor och bröder)
Sen kommer jag inte på vad mer som fanns där med det var säkert något mer skojigt djur.

Hmm...vad mer hände idag då? Jo när vi kom hem till snusk "stugan" så packade vi våra saker städade och sen blev vi upphämtade och skjussade till nya boendet sen har vi bara slappat här ^^

Nu kommer några bilder (dock inga från praktiken eftesom det var första dagen så ville man ju vara uppmärksam på vad uppgifterna var och hur allt funkade och att ta med en kamera då är inte så smidigt tycker jag men imorgon ska jag nog kunna knäppa några bilder. Dock kommer andra bilder ^^


Vi köpte mat och orkade inte bära så vi tog och lånade en kundvagn ;)


Våran kundvagn och en del av våran "stuga"


Våra otroligt sexiga, fräscha och stora sängar...


Golvet och mattan var skabb, jag tog till med att ha plastpåsar på fötterna


NYA BOENDET!!! Dock lite grått i sovrummet men det var fräsch som fan och hyresvärden var världens trevligaste och gulligaste ^^ super snäll verkligen!


Allrummet ^^


Köket ^^


Spisen hade till och med touch!!
(förra stället hade en spisplatta....)


Skotork förfan!!! och golvärme!


Det fanns ett duschrum men jag har inga bilder på det. Detta är toan och det är ju förfan lampor i spegeln! Jag fanns till och med i spegeln! Då är det verkligen ett toppenställe!

Fler bilder imorgon på parken också =)



Sandra och Alex ni hade rätt Fredrik snackade om sin kungfu/kampsport tjossan =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0