Helgen + praktikdag 15

Hallå sitter i soffan med Sofia, hon kollar på 2½ men medan jag lyssnar på musik med hörlurar så jag inte stör henne ;)
Ihelgen har min familj varit på besök och vi gick i parken (dock fick dom inte se så många djur då djuren gömmer sig så länge man inte har mat med sej. Kändes lite surt, efter rundvandringen så hjälpte jag Fredrik med slutrundan och sen så gick jag till vandrarhemmet.
På kvällen i lördags så var min familj, Sofia och Mårten på byns restaurang och åt kinamat. namnam ^^
Nästa morgon kom Erik och väckte mej vid 10 och sa att dom skulle åka, då gick jag upp och duschade efter att dom hade åkt sen så gick jag till parken med Sofia och jobbade eftermiddagspasset. Vi fick även i uppdrag att skotta snö vid grindarna och hugga bort is med en yxa. Sen så gick Sofia och jag hem, segade lite och sen så bestämde vi oss för att gå och handla. Vi lånade en kundvagn igen så det blir väl till att ta tillbaka den imorgon. eller om man tar tillbaka den på fredag innan man går till tåget.
När vi kom tillbaka blev det ungspizza till middag och sen sköt vi ihop sofforna till ett L och kollade på hemsökta hus. Det slutade med att vi ville se alla kvällens avsnitt så vi tog sängkläderna och bäddade i sofforna och sen gick vi och la oss där och glodde på TV hela natten, nästa mogron vaknade vi som vanligt halv 7, gick upp, fixade oss och gic ksedan till parek nför att jobba. Morgonen flöt på som vanligt, och sen efter lunch så fick jag och Sofia uppdrag att rensa brunnen i garaget samt flytta fjällugglorna. Det gick bra, dock stank brunnen så jag ville spy flera gånger! Sen så lyckades jag sträcka en muskel i foten så jag kunde inte gå ordentligt på några timmar.

När jag och Sofia skulle åka och plocka ner döda och halvätna kycklingar ur träden inne hos hökugglan så hände en lite kul grej...Vi tog våran favorit hjuling och gasade på upp för backen i full fart, sladdade som vanligt och hade skitkul. Sen helt plötsligt så smäller dt i avgasröret och det slår gnistor. Sen tvärdog den och den ville inte starta ordentligt så vi lyckades vända den och sen så gungade vi fram och tillbaka för att få fart på den nedför, det måste sett så sjukt kul ut eftersom vi fick blickar av dom som åkte i skidbacken bredvid och vi trodde att vi skulle dö av garv. Vi fick upp en riktigt hög fart av att bara rulla och tillslut hade vi rullat ända ner, vi fortsatte att skratta och när vi kom in till personalrummet så hade vi inte lyckats hämta oss så vi ramla ihop på golvet och vred oss i skrattkramp. Sen reste vi oss och fortsatte skratta, Krister och Stefan stog bara och glodde på oss och undrade vad som hade hänt. Då sa vi att den hade dött och då sa Krister "och ni kollade soppan?" då blev det tvärtyst på oss och mer seriösa miner kan man inte finna på varken mej eller Sofia, den minen höll dock i ca 3 sekunder sen bröt vi ihop igen. Vi gick ut tillsammans och fick en dunk bensin att fylla på med sen åkte vi iväg och gjorde äckelarbetet.

När vi kom tillbaka så hade Krister hämtat en Lappuggla som vi fick mata som om några veckor ska släppas lös igen då den fått lite mer hull på kroppen. Sen tog jag och Sofia slutrundan och efter det så slutade vi. Imorgon ska jag föröska snacka lite betyg med Krister och sen en annan grej. När vi kom hem så blev det till att placera arslet i soffan och sen har jag sovit ett tag eftersom jag var så sjukt trött, att skratta tar på krafterna =P
Vi hörs


Bara trams!!


Att sova i soffan var skitmysigt men Sofia tyckte inte detsamma då hon hade ont i nacken när hon vaknade...


Olivia som chiiiiiiillar... (mobilkamera)

Kommentarer
Postat av: malin

hahahahaha jag hade velat se er rulla ner med fyrhjulingen XD

2009-03-17 @ 18:18:58
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0