Kaos på jobbet

Igår när jag kom hem efter att ha varit hemma hos mina föräldrar ett tag så skulle jag och Johan laga mat men han var trött och grinig så jag erbjöd mej att laga mat men då ville han äta ute istället så vi åkte till Hammarby och åt på Texas Long Horn ^^ älskling bjöd =)
Jag hade bestämt att komma isäng klockan 22 igår med det var vid den tiden som jag och Johan satt och åt middag. När vi kom hem var jag halvdöd och ville bara krypa ner i sängen och sova men då kom vi på att jag skulle ju göra mitt CV och skicka in till en djuraffär som sökte anställda. Så det var bara att sätta sig ner och börja skriva =( det slutade med att jag kom i säng kvart över 12 och jag väcktes av väckarklockan runt 4. Inte mycket sömn alltså och som om det inte vore nog så kommer jag till jobbet och får reda på att ett sällskap på 140 pers kommer äta frukost mellan 7 och 7:45. Det betydde att det skulle bli KAOS på verandan eftersom vi bara har 114 sittplatser. Mellan 8 och 9:30 (90 minuter) hade vi lyckats servera 200gäster. Det var stressigt som fan och krävande från alla. En av servitriserna blev så svettig att han svettades igenom både skjorta och väst! =O Sen så precis innan rusningen så kom våran hovmäster Tom och berättade att två personer som skulle jobba idag var sjuka och att han inte kunde fixa några ersättare så vi fick klara oss med det vi hade.

Efter jobbet så åt jag lunch med mamma (hon jobbar ju också på Grand Hotel men inte samma avdelning)
Sen gick jag till Srgelgången och in på Ecco för att köpa ett par likadana skor som min mamma har, dom var super sköna så jag var ju bara tvungen att joina henne, sedan åkte jag till Johans jobb för att betala 2 par byxor som jag köpt. Ja höll honom sällskap ett tag fast sen blev jag för trött och han verkade lite grinig så jag åkte hem och nu sitter jag här i soffan och kollar på tv och bloggar.


Kommentarer
Postat av: Anette

jaa de är jättebra. Jag bojkottade twilight från början, det var bara trams, men nu är jag fast.

Haha det står på baksidan bokhora.se :)

2009-07-28 @ 22:11:59
URL: http://ankarstav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0