När man talar om trollen

Hej allihopa, igår orkade jag itne blogga nått för jag hade fullt upp. Började dagen med frukost och sånt, ni vet det vanliga tråkiga och sen så satte jag igång med att måla vidare i mitt rum. Jag har hunnit ganska långt med tanke på att jag började i förregår eftermiddag. Jag har bland annat hunnit måla taket 2 ggr, fönstret en gång, grundmålat takfönstret och sen så har jag målat första lagret på dörren och dörrlisterna samt lite mer än 1/4del av golvlisterna.

Framåt eftermiddagen igår så ringde jag Sara och fråga va hon hade för sej, hon sov =O men hon hade varit uppe till kl 6 på morgonen så jag kan förstå henne att hon sov till 2 på eftermiddagen, hur som helst så kom hon till mej och vi tog bilen till Farsta C för att handla lite grejer. Jag köpte en topp och en burgerking meny ;) haha. Sara köpte mycket mer där emot men sen när vi skulle till satium så hade dom precis hunnit stänga så det blev inga mjukisbyxor tyvärr. Men jag ska åka dit sen igen såklart och införskaffa mej ett par.

När vi satt i bilen och åt våra hamburgare så började vi snacka om bilstölder och sånt. Sara berättade att några hade brutit sej in i Lillens bil (hennes kille) och haft "fest" där inne för att sedan dra där ifrån. Detta hände för 2 veckor sen så då hade Lillen och Sara köpt nått sånt där "higthteck" billarm. Var lite coolt me alla funktioner och det roliga är att hon har en skl, "skrutt volvo" från början av 80-talet. Hur som helst så visade hon att när bilen startade så och man stängde alla dörrar så låste bilen alla dörrarna så ingen skulle kunna ta sej in om man inte vill det. Sen visade hon va som hände om man dunkade lite lätt på ex. vindrutan på bilen efter att man låst den, jävlar vilket liv det blev på den bilen då, började blinka och tuta och ha sej =P Sedan hade hon ett till system som gjorde att hon kunde stänga av bilen ifall någon snodde den och hade tjuvkopplat den men det är inte inkopplat ännu.

Nu kommer vi till det riktigt fula! Jag och Sara kommer hem till henne för att hämta lite grejer som hon trodde att hon skulle behöva senare på kvällen då hon skulle ha filmkväll me några kompisar. Vi går förbi alla bilarna som dom äger där hemma (fyra st sammanlagt) och det vi inte ser är att det bara står 2 bilar där (ena bilen var deras vanliga personbil, en bil va saras och den tredje bilen som är hennes farsas firmabil var inte där för hennes pappa var ute och jobbade fortfarande)....Vi fortsatte in och satte oss vid tvn för vi väntade på hennes farsa som skulle ge henne nycklarna till sitt kontor där sara skulle städa. När han kommer in så säger han "vet ni vad? Märkte inte ni att en bil saknas där ute? " Sara och jag kollar förvirrat på varandra och frågar "vilken bil?" han svarar "den stora röda hur kan ni missa det?"
Just fan det stog ju ingen stor röd monster pickup på uppfarten, jag tänkte inte på det och sara tänkte inte på det men så kom vi på att det är ju hennes mammas bil och den används hela tiden men nu är ju Malena som hon heter på granncanarea.
När vi gick ut och kollade så hade ju hennes pappa rätt, bilen var borta!



Tänkte också berätta lite kort om dagen...
Har varit med mamma i solna centrum, hon skulle på sin laserbehandling och sen ville jag hänga på för jag kunde inte börja måla i mitt rum eftersom färgen torkar sjukt segt. När vi kom hem så drog jag in i duschen och sen ringde Sara och frågade om jag ville följa med till Skärholmen och handla lite grejer. Hon kom över och sen bar det av mot Skärholmen men vi kom inte långt för vi svängde av och hälsa på vaårn gamla klasskompis Marcus, sedan så åkte vi till Huddinge istället och upptäckte att allt hade stängt, så vi drog till mälarhöjden och hälsade på Jonte som inte var hemma så vi växlade några ord med hans pappa istället och sedan åkte vi till västertorp och hämtade upp Lillen och sen kom Jonte dit, så sen drog vi till Tullinge och åt och sen fick jag och Jonte skjuts tillbaka hem till mej och där hämtade jag lite saker och sedan drog jag hit där jag är nu...Hos Nille ;) Jonte åkte hem till sej den tönten :P

Nu kom Nille ut ur duschen så vi ska börja kolla på "englands läskigaste film" vet inte vad den heter men det ska tydligen den läskigaste på 30 år :P

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: kusin

ooh var det eden lake som va den läskiga filmen? va den läskig? jag vill se den :)

kram

2009-01-06 @ 20:49:58
URL: http://ankarstav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0