Övningskört =D

Äntligen fick man tummen ur röven till att börja övningsköra bil igen. Sist var 2007 i november, skärpning Rose!! Jag kan ju köra både bil och mc och så dissar jag bilen och halft mcn hela förra året. Men nu när jag itne har någon besvärlig kille som tar upp 90% av min fritid (övriga 10% går till att plugga) så kan jag ju köra mycket mer. Idag när jag körde så åkte vi till Älvsjömässans parkering och där övade vi mest start och stopp. Provade på start i backe också men det gick inte så bra med tanke på att jag inte kört bil på över ett år. Men efter 1-1,5 timme så åkte vi hel igen för man ska ju sluta när det går som bäst för en. Imorgon? kanske vi ska ut och köra igen och då ska jag ge mej på backarna ;) hoppas snöstormen och halkan ger sej så jag kan få köra mer på vägarna ^^

Vad mer har jag gjort idag? Jo jag kom hem från Nille strax efter 1 och så gick ja och sov lite grann. Jag och Nille hade haft filmmaraton och suttit uppe till 5-6 innan vi tvärdäcka i en stor hög av kuddar och täcken i hans onaturligt stora säng XD var jävligt mysigt och skönt att bara umgås me bästis killen och ta det lugnt, speciellt nu när man är sjuk och allt, men vi hade glömt stänga fönstret så Nille höll på att frysa arslet av sej. Kena fan han va då =O Själv sov jag som en klubbad säl hela natten.

När jag hade vilat mej där hemma så ville jag övningsköra och då åkte vi som sagt iväg och gjorde det. Sen när vi kom hem var det till att vända i dörren för då skulle pappa iväg och byta sina skidstavar som hade gått sönder, dom var verkligen SKITDÅLIGA. Ni vet ringen som sitter längst ner och ser till att skidstaven inte sjunker igenom marken, den ringen var gjord av världens klenaste plats. Hur som helst så kollade jag lite på vinterjackor medans pappa snackade me en butikssnubbe. Hittade inga bra jackor för antingen var det långa jackor, för små, för stora eller för dyra. Sen åkte vi till Stadium och köpte en jacka som var på rea. Den är skitbra =)

När jag kom hem så satte jag mej vid datorn där jag sitter nu och för typ 10 minuter sedan så ringde Kajsa och sa att vi skulle till flortsbro och åka pulka, Så nu blir det till att inviga jackan också ;) Det osmidiga är att jag är ju sjuk i halsen som fan så vi får se hur det går. MEN som jag brukar säga. Man blir inte sjukare än man gör sej!

Nu ska jag gå och...och? Nä jag vet inte nått hittar jag väl alltid på =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0