Dålig uppdatering jag vet men jag har ju inte varit hemma...

Tja, nu undrar ni kanske vad jag sysslat med den senaste tiden, Kan ju börja med Idreresan som var mellan den 20-24 feb =)
Som alla vet har vi ju köpt stuga 18km norr om idre och nu så har vi varit där och tagit över huset =P Det var skitkul från början till slut (bortsett från 2 timmar i måndags... men det kommer jag till senare)

Fredag 20 feb.
Tog ledigt från skolan eftersom jag bara hade en timmes lektion på morgonen. Sen så när det var dags att åka så fick jag köra heeeeeela långa vägen upp till Idre. Snacka om att det var kul men också lite knepigt på vissa ställen. Typ när jag för första gången körde på en snötäkt väg. Det var ganska halt och bilen spårade flera gånger men det gick bra. Körde lugnt ^^


Lördag 21 feb.
Jag var sjukt trött efter bilkörningen, det tog verkligen på krafterna så jag sov till strax efter 11. Läste senare i körkortsboken att en människa bara har kapacitet för att uppfatta saker i upp till 15 km/h och jag körde allt mellan 30-120km/h så det är ju inte konstigt att jag var trött. Senare på dagen så bestämde jag mej för att inviga mammas nya längdskidsutrustning. Så jag och pappa åkte iväg till skidspåret som var ca 200m från stugan. Efter 1-2 timmar var jag färdig, bastade lite och sen så satte jag och Erik oss framför min data och kollade på film. Sen på kvällen skulle vi äta på rastaurang för att Erik hade fyllt år och dit var det ca 3 mil. Jag körde =D på hemvägen hade det börjat snöa och jag körde hem i halv snöstorm. Det var också kul =) Somnade och sen nästa morgon...

Snooväder som sagt, övningskörsskylten hade blivit översnöad under hemfärden från restaurangen ^^

Söndag 22 feb.
...var det SNÖSKOTERDAGS!!!!! Fyfan vilken rolig dag vi hade då! Vi (min familj och pappas kompis) bestämde oss för att hyra skotrar och köra runt lite i områdderna. Jag fick en egen skoter att köra och fyhelvete va det gick ^^ gasade på som fan! Fartälskare som jag är så racade jag runt på skoterlederna som fan så hela skotern hoppade fram. En gång gasade jag på så hårt att när skotern började spåra så slutade det med att jag och skotern flyger ut över en liten slänt. Tur som jag hade var det ju öppet fjäll så jag flög ut med skoter och allt ut i lössnön och stannade 10 meter från skoterspåret. Pappa stannade med sin och tittade chockerat på mej. "FAN VA KUL DET DÄR VAR" skriker jag till honom och han skrattade bara sen så åkte jag upp på spåret igen och vi fortsatte i samma hastighet vidare över snööknen!
När vi kom hem kollade vi på pan´s labyrint på min data och sen så vid 9 somna jag och sov som en klubbad säl hela natten till kl 9 på morgonen.

1. Jag med min nya hjälm och skidglasögon. Inget smink :P
2. Skoterleden på fjället
3. Vi minus pappa
4. Jag och min skoter ^^
(klicka på bilderna för förstoring ^^)
Måndag 23 feb.
dags att åka till Idrefjäll och åka skidor. Dock var inte den dagen så jävla lyckad. Hade drömt lite jobbiga saker och sen så var Erik sur och gnällig för att han hade glömt hur man åkte skidor. 2 timmars helvetes skidåkning em en gnällig Erik och pjäxor som satt fan! (kunde inte gå ordentligt på 2 dagar efter det) När vi kom hem så tog vi det lugnt och sen så på kvällen tog vi en kvällspromenad.

Lite utsiktsbilder från Idrefjäll...

Tisdag 24 feb.
Hemfärd. Vaknade vid 10 och åt frukost och sedan innan vi åkte fyllde jag på ekorrmatbordet och hängde upp taljbollar till fåglarna. När det var dags att åka så fick jag köra igen. När vi började åka så fölt allt på ingen is eller snö på vägen eftersom det hade smält bort så jag kunde hålla 100. Sen i fjärran såg man en lång bilkö... Jippi det var ett fan som inte kunde köra. Det var 90 på vägen men fanskapet höll en hastighet mellan 30-80 km/h snacka om att det var att nöta på mina nerver och tålamod. Fick tillslut chansen att köra om honom när kön hade mindskat. Sen så fick jag gasa på som fan när jag skulle om en annan som bara höll 70. Det var skitkul för våran bil lät lite som en sportbil då ;) När vi kom till Avesta så blev det såndär enfilig väg där ens fil var lika bred som 2. Det började dugga och slasken for, det var mörkt och eftersom det inte fanns någon väggren att följa med ögonen så blev man ju tvärblind så fort det kom en mötande bil. Sen fick jag alltid ligga bakom en jävla slashas. Sen efter att ha kört om dom eller om dom/jag svängt av på en annan väg fick man 5 minuters körning med helljus. snacka om att det var skönt! Men så fort man kunde se röda lampor längre fram så stönade jag fram ett riktigt irriterat och surt NEJ!!! Att köra mörkerkörning i arslet på en annan bil e som att sova vaken, man blir så jäääävla seg. Speciellt när dom har pungen under gaspedalen! Tillslut kom vi hem och det var direkt hopp i säng för att sedan nästa dag börja packa inför nästa resa (läs kommande inlägg)...

Ekorrbordet... och fåglarnas bollar ^^


Det står mellan dessa skotrar. Det lutar mest åt den vänstra plus att vi köper en vagn som man kan ha efter. Skoter nr 2 är en 2mannaskoter...

Kommentarer
Postat av: Järsan

Ja jävlar va du har vart i farten

2009-02-28 @ 21:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0