Vilken död sommar

Tja tja. Jag satt och tänkte på hur min sommar varit i år. Kan konstatera att den varit väldigt trist egentligen. Jag tog inget sommarlov efter studenten utan började direkt med arbetet och att samla vuxenpoäng...
Många i min ålder har åkt utomlands eller rest på annat sätt, umgåtts med familjen, sommarjobbat, varit med vänner, sovit länge på morgonen, träffat kompisar, festat osv.

Själv har jag...jobbat jobBAT JOBBAT!!! Under hela sommaren har jag haft en veckas semester och då åkte jag till Åland. Det var mest i början av sommaren som jag träffade kompisar men nu den senaste månaden så har jag bara jobbat samt varit sjuk så det har bara varit Johan som jag träffat och lite familjen. Men sommarens högsta höjdpunkt var nog mitt körkortstagande!! Idag har jag haft mitt körkort i 1 vecka, 2 dagar och 4 timmar ;) (kl är nu 17:33)
Sån sjut skön befrielse säger jag bara!

Tänkte lägga upp en bild på mitt körkort och andra bilder men såklart ska bluetoothen till datorn inte funka för tillfället så det blir inga bilder =(


Lite om dagen (dagens höjdpunkt)
Tänkte berätta lite om dagen innan jag drar och sysslar med annat...
Till att börja med så kan jag berätta att jag måste gå upp 10 hela minutrar tidigare bara för att sl har ändrat sin tid tabell så jag måste ta en tidigare t-bana =P stackars mej va? Nä men idag på jobbet så hände en lite kul grej, Sten som är en av servitriserna i vårat frukostgäng är väldigt otrevlig, vi är flera som tycker det men det är så att han tror att hna är bossen. Jag har aldrig hört honom säga något trevligt till mej, han bara klagar och håller på och är allmänt otrevlig. Har lust att säga till honom "om du inte kan säga något snällt eller trevligt kan du lika gärna hålla käften, så håll käften!!". Men jag är personen som gillar att bråka. Men idag fick Robin nog! Han, jag och Nasse stog i köket och snackade lite. Jag och Nasse "smörade" (la smör i former som kommer stå på borden senare under lunchserveringen) och Robin hade just smörat klart för ett tag och stog och drack lite vatten. Då säger Sten sådär bestämt och otrevligt som han alltid gör "istället för att du bara stär där och väntar ut tiden så ska du vika servetter"...Ojojoj, den tonen och språket gillade inte Robin så han började tjaffsa med Sten och säga åt honom att han inte ska tro att han är någon jävla boss och att han inte ska ge order utan istället kan be på ett trevligt och snällt sätt om att Robin ska vika servetter. Timpan som också var i köket just då försökte lugna ner både Robin och Sten på ett sådant sätt att han inte skulle se ut att vara på någons sida men man hörde att även han blev sur på Sten. Tillslut orkade inte Robin med skiten längre så han gick och la sitt glas i disken och just så skulle Sten ta en back med vinglas som han tappade nästan så det klirra till ganska rejält men inget gick sönder som tur var. Då kom kommentaren från Robin som fick mej att nästan kissa på mej och börja asgarva... "Ja, somliga straffar gud med detsamma". Snabbt fick jag springa ut bakom buffén till dem andra som stog och vek servetter för att sedan där bryta ihop i asgarv. Så Robins kommentar var dagens höjdpunkt vill jag lova!

Nä nu ska jag fixa mina naglar och sen glo på tv tills Johan kommer hem så vi kan börja laga middag. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0