Låååångt inlägg

Hallå hallå, äntligen en riktig uppdatering!
Ja har gjort massa andra saker som gjort att jag inte hunnit eller orkat blogga något men här kommer det ^^

Torsdag 20 Aug
Jag jobbade för andra gången med Kajsa, dagen flöt på och efter jobbet så bestämde vi oss för att umgås lite. Vi åkte hem till mej för att hämta bilen sen så skjutsade jag hem henne och åkte vidare till Tumba för att träffa Johan så han kunde lämna över bensinkortet till mej. Det var nästan helt slut på soppa i bilen (6L kvar) så det var verkligen dags nu! Sen åkte jag tillbaka till Kajsa och hämtade henne för att sedan åka till "Stuvstakorsningen" och tanka på OKQ8. När vi hade tankat så tyckte jag att vi skulle fika på Rosenhill, så det bar av dit ;) hur den resan gick till ska vi inte gå in på =O men jag och Kajsa skrek och garvade heeeela vägen både till och från Rosenhill. När vi kom tilll henne hade vi köpt hårfärg som jag skulle smeta in i huvudet på henne. Det blev blåsvart ^^ sådär som jag hade förut. Runt halv 7 åkte jag hem från henne. Johan hade tagit mcn så han tog sej hem på egen hand. Väl hemma bäddade jag, dammsög och diskade tills Johan kom hem och sedan lagade jag pannkakor till middag. Sedan så tog vi det bara lugnt. Jag var jätte trött så jag gick och la mej vid 10 medans Johan satt med sitt TV-spel...

Rosenhill cafét som ligget i Botkyrka, mycket populärt mc-café

Fredag 21 Aug
Jag jobbade tillsammans med Kajsa. Det gick bra som vanligt men jag var trött så jag tänkte dricka lite upp-piggande kaffe. Eftersom jag inte dricker kaffe fick det bli latte. Jag dricker sällan latte heller för den delen så därför blev ju effekten lite speciell. Efter en kopp latte blev jag hyper!! Jag pratade nonstop, jättefort och sen så skakade hela jag av koffeinkicken. Kajsa stog bara och garvade åt mej.
I klass med honom här blev jag!



Efter jobbet åkte jag hem och tvärsomnade i soffan. Klockan 3 stog Johans pappa utanför dörren och skulle hämta mej. Vi åkte till deras kollonilott och började göra i ordning kraäftgrejerna för att sedan gå ner till sjön och börja fiska. Vi satt från typ halv4-4 till 8 på kvällen innan Johan kom med donkenkäk. Även fast donken är riktigt äcklig var den god nu när man var så sjukt hungrig! Jag hade dock sprungit runt i skogen vid sjön och proppat munnen full med blåbär för att dämpa den västa hungern.

När mörkret kom så kom även dom första kräftorna fram. Det var kul men våran superlampa som lyser superstarkt tappade batterierna efter bara ett tag. Den verkade inte ha blivit uppladdad ordentligt innan vi använde den. en vi hade ju en till ficklampa. Eftersom jag hade jobbat under dagen m.m. så blev jag tröttare och tröttare. Tillslut somnade jag i Johans famn nere vid vattnet där vi satt med kräfthovar. Det var super mysigt att ligga i en varm famn och höra vinden bland träden och lukten av skogen. När jag tittade upp mot himlen så var det halvt stjärklart och jag såg sammanlagt 3 saterliter ^^ vid halv 1 på natten väckte Johan mej för han hade lämnat mej där jag somnat och fiskat vidare runt udden där vi var. Han berättade att han hade ont i fingret efter att en kräfta nypt honom och sen så hade han och hans pappa lyckats få ihop 48 stycken. En hade en BAMSEklo som var lika stor som kräftan själv. Det såg mer ut som en hummerklo när jag såg den! Kom i säng strax efter 1 på natten =O




Lördag 22 Aug
Lördag, en härlig dag för många, det är helg, man kan sova länge och många (speciellt i min ålder) går ut på kvällen för att festa och träffa vänner. Men där är jag raka motsattsen, iaf den här lördagen. Jag skulle jobba så jag fick gå upp klockan kvart över 5 (fick inte sova många timmar med tanke på vad jag gjorde kvällen innan) för att sedan ta bilen in till jobbet. Johan hade tyckte synd om mej som fick sova så lite så han lät mej låna bilen idag. Det var första gången jag körde själv i stan och första gången över huvudtaget som jag körde bil i stan. Men halv 6 på morgonen en lördag då det även öste ner regn så är det varken många bilar eller personer ute. Inga alls nästan man kunde räkna alla bilar jag mötte på en hand!

Kajsa skulle jobbat idag men var sjuk så det blev lite tråkigt utan henne på jobbet. När jag sedan slutat och skulle åka med bilen var det betydligt många fler bilar och människor ute. den här dagen skulle jag henna håret med mamma så jag åkte hem till henne och hämtade henne och Erik med bilen, eller hon åkte med sin bil bakom för vi skulle tillbaka sedan fast då kunde jag inte ta Johans bil eftersom han skulle använda den. Här hemma så plockade jag ihop lite saker som vi skulle ha till håret och sedan hjälpt vi Johan att koka kräftorna. Efter det fick jag köra hem. Det var första gången på länge och första gången jag körade manuellt växlad bil med eget körkort. Det gick lite som det gick i början då jag hade vant mej vid Johans bekväma bil. Men det gick såklart bra hela vägen till Huddinge.

Väl där började vi henna mammas och mitt hår och medans vi väntade på att få skölja ut färgen gick jag och vilade och mamma plockade lite där nere i köket. Efter nästan 2 timmar skölde vi ut håret och sedan började vi laga mat. efter maten gick jag och Erik och kollade på simpsons och sen så somnade jag. Halv 9 väckte mamma mej och så fick jag skuts hem. Orkade itne köra eftersom jag var halvsovande.

När jag kom hem la jag mej i sängen och blev omstoppad av Johan som sedan gick och spelade TV-spel. Halv 12 på natten kom han och la sig och jag vaknade när han skulle lägga sig men eftersom jag typ inte visste om jag var vaken eller inte samt att jag inte kunde se något då det var helt svart i rummet visste jag inte var jag var och när han skulle krama mej flög jag i luften förjag fick för mej att det inte var han utan Jonathan. När jag märkte att jag var hemma i lägenheten och att det faktiskt var Johan och inte Jonathan så la jag mej ner och somna direkt.


Söndag 23 Aug
Jag gick upp kl 5 för att sedan gå till jobbet. Jobbade och sedan på hemvägen ringde Johan och ville spela minigolf. Jag är inte ett dugg intresserad av minigolf och det var typ 3 år sedan jag spelade senast. Men efter att ha gjort hol in one efter andra banan så blev det kul. Johan vann såklart eftersom han är ganska bra på golf men han gjorde sig inte till och jag fick en förlorar puss ^^ efter golfen åkte vi hem och hämtade kräftorna för att sedan åka till hans pappa med familj och äta kräftorna vi hade fiskat. Efter middagen ringde Julia och sa at vi kunde ses idag (måndag) sen åkte vi hem och då kollade vi på Arn vid vägens slut. Sen gick ja och la mej eftersom jag hade gått upp så tidigt medan han satte sej som vanligt vid TV-spelet.

Min bamsekräfta som var lika stor som en vanlig mattallrik. Kolla in klon!


Denna kräfta (och alla andra kräftor som Johan fiskat) fick dom kinesiska jumbokräftorna att se ut som räkor!!

Måndag 24 Aug
Väckarklockan ringde halv 9 och 9 gick jag och Johan upp. Jag skjutade honom till jobbet och köpte cheesebugare till honom som frukost. Inte för att jag ville det utan för att hna bad mej. Efter det åkte jag till Huddinge Vårdcentral och bad om ett kvitto från när jag var där senast. Sen åkte jag hem och nu sitter jag i soffan och bloggar ^^ runt halv 4 ska jag vara ute på Ingarö och träffa Julia ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0