Pjamas har flyttat :'(

Det var varit mycket idag så jag har inte bloggat nått. Johan och jag bestämde oss för att göra oss av med Pjamas, inte nog med att hon ger sig på sina flockmedlemmar helt oprovoserat utan även att hon ger sig på mej. Jag skulle lyfta henne och då högg hon tag i mitt finger och höll fast tills jag släppte henne då släppte hon mej. Att en råtta "hotar" att bita av fingret på en om man inte släpper den, ja då är det fel på individen. Vi åkte till stuvsta för att lämna av henne där och när hon sattes i en transportbur så satte hon sig vid gallret och pep sådär olyckligt som dom kunde göra. Det kändes som att vi hade fängslat henne och jag ville bara ta ut henne och krama om henne. När jag pussade henne farväl och johan klappade henne pep hon och sen pep hon vid gallret när vi gick. Jag fattade inte vad hon menade, ville hon vara med oss eller ville hon inte? Åke som äger djuraffären i stuvsta sa att han skulle försöka hitta någon som vill ha henne och han tyckte att hon skulle bli en ensamråtta eftersom hon inte gick ihop med råttor socialt.


Byebye bruden =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0