IKEA+johans bil+3 fnittriga tjejer (19,27 och 28år)= NEJ!

Tja, igår så körde jag runt i Johans bil hela tiden tror jag. 10mil ungefär landade nätaren på ;) När Johan skulle till jobbet så skulle han tagit mcn eftersom jag behövde bilen (körkort ni vet ;) ) men eftersom hans mckläder låg i huddinge hos mina föräldrar så fick jag skjutsa honom till jobbet. När han hade hoppat av så tänkte jag åka hem och fixa lite innan jag skulle vara hos mormor och morfar för att äta lunch och umgås lite. Men jag tog även en tur förbi Kajsa för att krama lite på henne och Jazon, när jag kom till henne såg jag även att tankmätaren hade hamnat på E...Dock hade inte lampan tänts ännu så det var minst 10 liter kvar men jag tänkte tanka ändå. Jag åkte hem och hämtade pengar och fixade lite, sedan åkte ja till Hydro och tankade för 500 exakt på öret. Fick ca 42-43 liter i bilen för det.

Sen så åkte jag till mina föräldrar men det var ingen hemma, mamma jobbade och pappa och erik hadde pracis dragit till Idre för att stanna resten av veckan. Jag gick och hämtade morfars byxor som mamma sytt om samt älsklings mckläder. När jag skulle gå till bilen blev jag haffad av grannen som bad mej att komma in och titta på deras JÄTTEGAMLA marsvin (7år 8månader) det såg inte bra ut eftersom att hon blivit förlamad i bakbenen, gått ner i vikt som fan och sen så hade hennes främre vänstertass börjat bli förlamad också. Grannen sa att han hade bokat avlivning (för idag onsdag) sen så hade jag fått chansen att säga hejdå till henne...

När jag kom från huddinge var klockan strax efter halv så jag åkte direkt till mormor och morfar och var väl där runt 12. Stannade i 2 timmar för att sedan åkt till högdalen och hämta upp min kusin Therese för att hon skulle ha nån mindre badrumshylla till badrummet. När jag kom halvväs så ÖSREGNADE det som fan och jag fick lite problem med vindrutetorkaren. På pappas bil vrider man en del av höger spak bakåt. På Johans bil var det så att man bara tryckte ner den.

Väl hos Kusin Therese så åkte vi direkt till IKEA för att sedan även möta upp en av hennes kompisar där som även hon hette Therese. Vi kom senare fram till att vi 3 inte ska åka till IKEA igen tillsammans för det slutade inge bra. Jag skulle inte köpa nått men jag köpte 2 förvarningsboxar och en stor väggspegel. Kusin Therese hittade inte den hylla hon ville ha för såklart var den slut! Så hon köpte istället en soptunna en förvaringsbox och doftljus ^^
Den andra Therese tog sej förbi fyndhörnan och köpte en byrå (motnerad som inte gick att montera isär) sedan så köpte hon en vägghylla på fyndhörnan samt 2 blomor med blomkrukor. När vi kom till bilen så kom vi fram till att det itne gick in a Johans otympliga bil. (vem fan designar en bil som är extremt stor, mitsubichi galant ej kombi, som är lång och obrukbar utom på stora vägar men som itne rymmer ett jävla fucking skit!) Så det var bara att luta sig mot byrån och börja ringa runt till folk och kolla om någon hade en stor bil (som rymde något). Efter typ en timme fick Therese tag på en snubbe som kom och hämtade oss. Jag och Kusin tog min bil tillbaka till högdalen med den andra Therese och den där snubben efter oss. Vi lastade först av min spegel och sen så åkte vi till Therese för att lämna hennes byrå sen åkte jag och KUsin till hennes lägenhet för att lämna hennes grejer. Efter det åkte vi till centrum där jag dumpade henne och sen åkte jag för att hämta Johan på jobbet.


Så här ser Johans bil ut exakt. Motorhuv som är typ 100meter lång med en fet jävla brakmotor i (den går som fan) men kolla bagage utrymmet!!! Rymmer inte ett skit tycker jag! (Johan har såklart andra åsikter!)


Så här ser pappas bil ut fast grå/ljusblå och den är minst en meter kortare än Johans bil och drar dessutom MYCKET mindre- På en tank på 55L INNAN bensinlampan tänds (som tänds när det är ca 10L kvar) kommer vi 95mil. Johna kommer knappt 55mil på 55L. Dessutom rymmer den här bilen ALLT!!!! Dock saknar den sådan "brakmotor" som Johans men det är inte nödvändigt att ha en sådan tycker jag.  (Johan har såklart andra åsikter!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0