Här för att stanna!

Tjaaaaa, nu äntligen är jag hemma i sthlm igen efter 2 veckors skidåkning och 5 veckors praktik! Tänkte berätta lite va som hänt uppe i idre =)
(bilder kommer sen för att ja har så stökigt rum att ja inte hittar min kamera och knappt mej själv),
Till att börja med, svikaren Nille följde inte med till Idre! Så det blev bara jag och familjen men det gjorde inget, det var bara han som förlorade på det!
Hur som helst, jag fick köra upp till Idre som vanligt (woohoo) fick lite trötthetsattacker men det gick bra, roligaste var vägen från mora till idre som är en 90väg me härliga kurvor, så på den sträckan fick jag köra 110km/h och det var skiiit kul. Folk måste blivit förvånade när dom blev omkörda av en som övningskör haha. Det slutade med att 5km innan idre fick ja stanna för att Erik den klena korven blev åksjuk av mitt raceråk haha. Sen när vi kom till Idre så packade vi upp och sen tog vi det lugnt. Minns inte så bra va vi gjorde under helgen innan måndag, det var väl mest att fixa med huset och så.

På måndagen så var det Idrefjäll som gällde ^^ vi åkte hela dagen och det var lagom bra väder men på tisdagen när pappa skulle åka till soptippen (som bara är öppen på tisdagar) så var det SUPERFINT väder, solen sken och det var varmt ute, synd att pappa missade den dagen i backen. Den dagen började jag även ge mej ut i svarta backarna hehe men inte chocken, den får det nog bli nästa år efter dom läskiga historierna Micke (pappas kompis styvdotters pojkvän) berättade om vad han skådade i den backen.

På onsdagen var det däremot inte lika fint väder, tjock dimma ända ner i dalen så man såg ju inte ett jävla skit, när man åkte me liften såg man inte sittliften framför och när man åkte ankarliften så såg man knappt den framför sej heller =O
Samma sak var det på torsdagen fast ännu värre. Då fick jag även ut Erik i svarta backen, så det var halva backen slalom och resten utför i full fart, rammlar man då blir man en snöboll och bryter alla benen säkert. Tyvärr blev snön sämre för varje dag =( var som att åka i sorbet och om man åkte i blå backe så bromsade skidorna av sej själv för att snön va så dålig.

På fredagen där emot var det sol och fint väder ^^ fick även då ut Erik i en av Idres brantaste svartabacke, tog tid för honom att komma ner men han kom ner och jag väntade tålmodigt med honomi backen. Sen på kvällen åt vi påskmiddag med familjen och pappas kompis familj, skit trevligt ^^

På lördagen skulle vi hyra skoter men när vi står där och ska skriva på lite papper så kommer vi på att ja glömt mitt skoterkort i stugan (5mil där ifrån) och mamma hade inte sitt körkort med sej så vi sket i det och åkte till Norge istället och åt korv på en slänt och kollade ut över berget på andra sidan...och granarna som skymmde halva berget haha, sen åkte jag och pappa pulka ner för slänten, lr dt var snarare våran sittdyna haha (bilder kommer sen)

Idag så var det dags att åka hem men först fick pappa och hans kompis för sej att fälla några träd så vi kom inte iväg för ens strax innan 1. Jag körde =)
Det flöt på ganska bra men ibland var det sköldpaddor och bromsklossar på vägen som man fick köra om, sen trodde folk att jag inte kunde köra så dom trängde sej alltid emellan mej och bilen framför bara för att INTE behöva ligga bakom en övningskörare. Fattar ni vilket inre ryck ja fick (pappa får inte se hur arg jag är för då vill han inte att jag ska köra) men sen fick pappa oxå ryck så då satt han och jag och svor åt alla som trängde sej, asså dom hade inte bråttom utan jag kunde ligga i 100 på en 90 väg och sen lägger dom sej framför mej ändå även om dom inte tänker köra om nästa bil framför min. Jag blev lagom sur och en gång så visade jag hur man körde och körde om folk som låg i 85 i 140, sen muttra ja "jäääävla sköldpadda" sen så hade jag god fart hela tiden och fick köra om massa som sniglade sej framför mej fast dom hade kört om. Sen på motorvägen så var det polisfartkontroll hehe, pappa sket ner sej först men sen såg han att jag bara höll 110 (tidigare hade ja hållt 130) man har väl ögon??

På hemvägen så såg vi massa motorcyklar så ni kan ju gissa hur sjukt sugen jag blev på att få köra det istället för bil! Nu tänkte jag nog städa lite och sen äta nått tror jag men sen vettefan vad jag tänker göra, trots att jag kört sen 1 idag är jag inte trött och jag kände aldrig av nån trötthet när jag körde heller vilket jag brukar göra. Vi hörs era små sköldpaddor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0