Igår kväll...

...var jag ganska trött eftersom jag fortfarande är lite sjuk så går energin åt så mycket snabbare. När jag och Anette kom till cosmonova så hämtade vi ut våra biljetter och ställde oss direkt i kön. När det var dags att gå in blev jag lite nervös för jag älskar verkligen 3D filmer men jag blev lite besviken när jag hade förväntat mej att cosmonova skulle använda hela skärmen men istället var bilden inte större än en vanligt bioskärm så därför blev det inte lika verkligen men filmen var bra ändå. Sedan när den var slut skulle vi se filmen efter som hette Dinosaurier och då fick vi sitta kvar i salongen och då spela dom lugn musik som dom brukar och det var helt tyst i hela salen eftersom det bara var jag och Anette där inne men såklart så pratade vi en del och tog kort =P

Den andra filmen var väldrig bra den också och då använde dom hela filmduken så som det ska vara =) enda gången jag tyckte det var jobbigt var när dom zomade in för då fick man ont i ögonen. Det var mycket intressant film tyckte jag edftersom jag gillar dinosaurier så mycket.

När den filmen var slut gick vi runt lite på museét och kollade och sedan åkte vi in till stan där hon skulle byta en tröja och sen så köpte vi likadana tjörjor i en annan affär (H&M) samt att jag köpte ett boxarlinne till Jonathan. Sen åkte jag hem och jag var väl hemma vid halv 7. Då började vi göra middag jag och mamma. Det blev tandorikyckling med wokade grönsaker och nudlar sen så gjorde jag en god sås till det också =)

Till efterrätt blev det hemmagjord glass eller vad man nu ska kalla det:
2dl kessela vanlij och 250g frysta hallon som man bara mixar ihop (för 4 pers)

Kl. 21 började King Kong (den nya versionen), för er som inte sett den så ska jag inte avslöja något men den var väldigt bra (säger dock inte varför) kan där emot säga att man både gråter av sorg och skratt =)

Nu borde jag ta och packa mej upp från soffan och klä på mej för jag kan inte gå runt i morgonrock hela dagen heller?!

Lite spex me våra sexiga glasögon som vi fick låna på 3D filmen (dålig mobilkamera)


kan man bli sexigare?


Bara jag och Anette i hela cosmonova!


Något tydligare bild efter att ha hittat massa nya inställningar för kameran...


Andra sidan... Jag satt på exakt samma plats som i fredags =P


Jag, Anette och våran sexiga zebra (suddig bild jag vet och jag hatar att jag inte tog med mej min digitalkamera)!


"Dinosauriehörnan" är mitt favoritställe i hela naturhistoriska!


En Iguanadon, en av mina favoriter


På museét hitta vi en lila svamp (min och Anettes favoritfärg) men den blev inte så lila på kortet


Hejdå Naturhistoriska och Cosmonova



En liten snabb fråga till er bara!

Tuppen säger kuckeliku och hästen säger mummelimu, men vad säger en giraff??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0