Tisdag den 17 Juni

Nu har jag bestämt mej. Imorgon eller ikväll ska jag ringa veterinären och försöka boka tid till på tisdag. Tjoffsan och Myran ska få somna in. Jag vill inte det egentligen men vad ska jag gör annars? Myran kanske är obotligt sjuk och Tjoffsan har en tumör som kommer kosta mej 3000kr att ta bort och det kan hända att det växer ut en ny lite senare. Jag har heller inte så mycket tid för dem men jag kommer sakna dem så mycket.

Jag kommer inte behöva sova med öronproppar längre som jag är så van vid...
Jag kommer inte ha några mjukisälsklingar att pussa på när jag kommer hem efter skolan...
Våra matrester kommer slängas istället för att ges till mina råttor...

Jag har haft råttor sedan jag var 12-13 men nu räcker inte tiden till. 5 år med råttor och nu tar det slut :'( jag har iaf Jonathan som jag kan gosa med.

Här är de råttor som jag har haft i mitt liv

Gabbe (fick honom av skolan strax innan han dog, råttan på bilden är inte han).
Född: 2000-2001
Död: 21 Nov 2003 (självdog)

Daphne
Född: 12 sept 2003
Död: Nov 2005 (avlivad)

Rose-Marie
Född: 12 Sept 2003
Död: 25-26 maj (självdog)

Teddy och Freddy (honor) (de var dumma i huvudet så jag gav bort dem)
Född: Jan 2006
Död: ?

Maria
Född: 12 Okt 2006
Död: 12 Nov 2007 (avlivad)

Tjoffsan
Född: 12 Okt 2006

Tortellini (bor hos min kompis)
Född: 10 Mars 2007


Myran I (bor hos min kompis med tortellini)
Född 10 Mars 2007

Myran II (födde upp henne tillsammans med 29 andra råttungar)
Född: 12 April 2007

Akilles
Född: 10 Jan 2008


Spike (Akilles är bror och föddes tillsammans med 11 andra ungar hos mej).
Född: 10 Jan 2008






Det är de råttor jag har haft. Sedan har jag ju lånat råttor för parning samt fött upp 42 ungar sammanlagt.
Jag och min kille hade 8 råttor tillsammans förra sommaren hos honom men jag har inga bilder på dem.
Av alla råttor jag har ÄGT så är det 52 stycken om man räknar med alla ungar. De jag har behållt och haft tills de dött är Myran II, Maria, Tjoffsan, Daphne, Rose-Marie, Gabbe. (Tjoffsan och Myran är ej döda).

Kommentarer
Postat av: leila

det kan du se på designadinblogg.se där visar hon hur.

2008-06-12 @ 16:45:34
URL: http://leilanilsson.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hehe :)

Lite småcoolt när man är 17 och har pippi på påslakanen ju ;)

2008-06-12 @ 17:01:11
URL: http://koolakattis.blogg.se/
Postat av: Soha

okej, vad jobbit. Men de tär ju skönt att du kom in i alla fall. :)

2008-06-12 @ 17:05:06
URL: http://sohaa.blogg.se/
Postat av: Erika

vilka söta! Kolla på designadinblogg.se, där finns det massa roliga tips för det mesta som rör bloggdesign! :)

2008-06-12 @ 17:45:19
URL: http://ikans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0