Klockan är 01:18 och här är ekot!

...Det är faktiskt sant, det ekar i mitt rum. Vill ni veta varför? Jo för att det enda som står kvar i mitt rum är min byrå med tvn på, mitt nattduksbord och min säng. Varför? Undrar ni kanske, jo det är ju så att det ska målas om och då måste vi ta ut alla mina möbler för att det inte ska bli färg på dom. Allt har jag flyttat ut själv men jag behöver hjälp med min tunga klumpeduns tv och byrån är ännu tyngre. Sängen har jag kvar tills vidare. Jag hinner inte börja spackla och måla för ens på söndag och det är för att jag ska ju som dom flesta i nuläget vet är att jag ska åka på kryssning med Kajsa, fy helvete va jag ser fram emot det!! Det som oroar både mej och Kajsa är nu att man måste ha pass ev. legg med sej men dom kollar typ aldrig upp sånt. Hur som helt, legg har vi båda men det är inget EU-legg och sen så har vi ju pass men mitt gick ut i somras och Kajsa har bara ett söndertuggat. Det var nämligen så att hennes mammas hundvalp åt upp den andra halvan.

Ni kanske vill veta vad jag har gjort idag. Jo jag sov ganska länge idag för att ajg satt upp till typ 4 och smsade me Robin. Tade viljat träffa honom men han är som sagt i sälen så våran kebabutflyckt får bli senare nästa år någon gång (va helskt det låter när man säger nästa år men det är ju inte så många dagar kvar på det här året, kanske borde börja tänka ut lite nyårslöften?!)
Idag väckte iaf mamma mej halv 12 men jag kom inte ur sängen för ens 12 ;) ajabaja Rose att sova bort dagen sådär men vi skyller på Robin som höll mej uppe ^^
Sedan så satt jag vid datorn och spelade the sims 2 djurliv, när jag plockade ihop i mitt rum så hittade jag spelet och det var ju så himla länge sedan så det var ganska kul att spela men jag tröttnade ganska fort för att det gick åt helvete. Sen så hjälpte jag mamma att vika strumpor samtidigt som vi lyssnade på Dyffys skiva och sedan 80-tals hits och när vi hade lyssnat klart på dom skivorna så satte vi på vinyl 107. Den kanalen har ju börjat med 70 och 80-tals hits nu också och dom har noja på ABBA kan jag ju förvarna.
Nu kom jag på att ajg tömde ju mitt rum också. Det är ju smidigt att jag kommer på det nu fast jag sitter i det och varje gång jag trycker på en tangent (speciellt mellanslag) så ekar det ;)
När pappa kom hem så gjorde vi middag och sedan fick Sibel sin medicin och hon var jätte duktig =D som belöning fick hon en köttbit som hon mumsade i sej. Dom andra råttorna fick också kött, potatis och kokade morötter.

Fan nu har jag ont i nacken för att jag har suttit med ansiktet i datastärmen hela dagen typ. Just fan glömde berätta att min pappa fick starta om hela datan och ominstallera Windows XP =O sedan september månad har det visat sej att hela 6 stycker trojanska hästar legat på hårddisken. Som tur är så har vi ju virusskydd som håller emot men om virusskyddet skulle sluta uppdatera sej så skulle hela datorn krascha...Det roliga (inte) var att den nästna gjorde det också. När pappa startade datorn så fanns bara skrivbordsbakrunden kvar, inga ikoner eller den där remsan där nere och sen upptäckte han att datorn (sedan september) förlorat olika program. Antar att det var någon av dom trojanska hästarna som smygit runt i datan och plockat bort lite smått och gott.
Som dom flesta vet så finns det ju alla möjliga datavirus, allt från att en liten tecknad figur äter upp ikonerna på skrivbordet till att hela hårddisken kraschar så man får köpa en ny. Vi hade turen att bara förlora vissa program samt att internet spärrade msn/hotmail. Nu funkar det igen och imorgon eller när jag kommer ihåg ska jag ladda hem firefox till pappas dator också eftersom det är bättre än internet explorer. Dessutom så har firefox mycket snyggare ikon ;)

Nä nu får fanimej Robin ta och ringa som han sa tycker jag! Jag har tråkigt och hörs sen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0