Läs detta busskortstips, funkar dock inte i alla skolor!

God eftermiddag, idag har varit första dagen i skolan och det var faktikst ganska skönt att återse klassen och lärarna.
Något som dock störde mej ordentligt var att när jag kom fram till MITT underbara skåp så satt ett annat hänglås där samt en lapp "Rosie du har bytt skåp till nr 77, dina saker finns att hämta i expeditionen MVH Kalle"
Kul mitt underbara extra stora överskåp hade blivit "baxat" an en äcklig liten etta. Ni skulle se mitt lilla dampryck ja fick på typ 3 lärare!! Nu har jag inget skåp alls eftersom skåp 77 fortfarande är upptaget som tur är så fick jag lägga mina saker i Sofias pytteskåp så nu e det proppfullt. Jag är iaf glad att mitt (snart) nya skåp är ett överskåp men det är mindre än det jag hade innan.

Busskortstips
Aja, idag så skulle jag hämta ut mitt busskort som jag inte gjorde i fredags men så frågade jag om jag fick köpa ett +kort via www.sl.se och då få förlustgaranti och sedan lämna in kvittot till skolan för att sedan få ersättning för hur mycket ett vanligt terminskort kostar. Alltså betalar jag bara för +kortet (ca 600kr) och samtidigt får förlustgaranti som jag annars inte skulle få om jag bytte in det vanliga kortet i ett sl center till ett +kort. Smart va??

Nu ska jag gå och pussa lite på Jonathan som har jobbat så hårt ute fast det varit så dåligt väder. Sedan ska jag laga Thaisoppa till honom. Busenkelt!! Köp bara Keldas färdiga Thaisoppa och värm, sedan kan man blanda i grillad kyckling, fetaost, svamp eller grönsaker. Fler tips finns på www.kelda.se


Kommentarer
Postat av: Tara

Tack! :)

2008-08-19 @ 09:17:02
URL: http://taradee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0