Comet kommer inte tillbaka!!!!

Hej, igår var jag hos Jonathan och som jag tidigare nämnt så går det inte att blogga där ifrån eftersom den enda datorn med internet är i storhuset och jag orkar inte vara där mer än om vi ska äta middag. Hur osm helst hade dom gäster igår och det var typ massa barn där och några vuxna, en av de vuxna kom från....ja, var hon kommer ifrån vettefan men hon kunde iaf bara engelska och lite svenska. hon och hennes man har väldrens sötaste lilla flicka på drygt ett och ett halvt år.

Senare på kvällen så spelade Jonathan tvspel, han har nämligen fått ett nytt och fastnar lätt i det så jag låter honom få spela tills han tröttnar. Som vanligt somnade jag och han spelade men jag kunde inte komma in i djupsömn eftersom han hade ljudet på så jag trotte att jag drömde och började prata i sömnen så inihelvete och det är bland det roligaste Jonathan vet för då brukar han ställa dumma frågor till mej och sedan skratta åt mej när jag svarar lika sjukt tillbaka, i sömnen. Det får han faktiskt göra eftersom han tycker det är kul och själv så varken mins jag eller bryr mej om det.

I morse åkte jag till stallet och det som stör mej så hårt är att ca 5 stationer innan jag kommer till stallet får jag sms av Anneli som säger att Comet inte kommer tillbaka. Alltså hade jag hoppat över min sovmorgon och åkt buss (som jag hatar) ända till stallet för att sedan inte ha något där att göra. Jag satt iaf med på halva stallmötet för att sedan gå där ifrån och gråta lite för att jag åkt så långt i onödan och för att Comet inte kommer tillbaka. Jag ringde hem och sa att mamma och pappa skulle komma över med min mc så jag fick köra hem för jag tänkte fanimej inte ta bussen hem. Efter att mötet tog slut så började stallstädningen där vi skulle röja på loftet m.m. så jag hjälpte till i väntan på att mamma och pappa skulle komma. Där uppe hittade vi mängder med ridkläder som man fick plocka på sej om man ville, helt gratis!! Dock var de smutsiga... Jag lyckades fynda ett par vinterridstövlar, en flisjacka, en tjocktröja, två par ridbyxor och sånna där "bengrejer" som man har när man har kängor istället för stövlar. (någon som vet vad det kallas?)

När mamma och pappa äntligen kom tog jag på mej mckläderna och packade ner alla mina ridsaker som jag fick och som jag hade där innan. Kom sedan på att jag hade glömt att säga hejdå och jag orkade inte gå upp för trappan med alla mckläder till dom andra så när jag körde iväg så tutade jag två gånger. Fick senare reda på att Anneli blev "asrädd" eftersom hon inte hade varit beredd på att jag skulle tuta.

Men en sak som jag hoppas på är att få börja rida Comet i hans nya stall. Ska bara be Anna eller Åsa att skaffa fram nummret till dom som har honom nu så får vi se vad som händer...

Sötnos bokstavligen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0