Sminktips

Här kommer lite sminktips, satt och kolla lite bilder och fann några från nyår då ja hade tagit kort på min sminkning. Jag var jätt nöjd :)

Jag använde:

Body butter Body shop storpack ca 165kr
Vacelin finns bla på apoteket
Fundation
H&M ca 50-60kr
Puder Isadora ca 105kr
Rouge mamma köpte till mej
Beige ögonskugga med glitter H&M 19,50kr
Ljusbrun ögonskugga 19,50kr
Brun ögonskugga
19,50kr
Eyeliner Lóréal ca 95kr
Silver Glitter fick när ja va liten och fyllde år
Mascara Body shop vet ej pris
Läppglans fick i present, finns på H&M
Lösnaglar kicks ca 80kr

Jag började me att klä mej i det jag skulle ha och sedan tvätta ansiktet och sedan torka det samt smörja in det med bodybutter me apelsindoft (var noga med att gnida in det ordentligt för annars blir fundationet och pudret kladdigt och flammit). Jag satte på allt i denna ordning som listan står i. Jag tog hjälp av både tops, hårda  och mjuka penslar olika ljusskiftningar (med lampan) för att se att allt går okej ut. Det var bara att exprementera, för att inte behöva ta bort allt och göra om det samma dag som jag skulle ha det så provsminkade jag mej dagen innan.
 
Outfit:

Svart klänning gammal julklapp
Halsband 17års present
Svarta hotpants fick av mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0