Här följer några hårtips :)

Hej, här följer mitt första "skönhets tips". När jag började använda Loréal Evital för en tid sedan så började min hårbotten klia som bara den. Jag undrade verkligen vad det var som gjorde att det började klia för att jag har ju använt det där schampot tidigare utan problem. När jag äntligen gjort slut på förpackningarna (kändes onödigt att slänga så mkt schampo) så köpte jag det schampo som jag tidigare använt väldigt mycket och funkar bra för mitt hår, det luktar dessutom JÄTTE gott också :) nämligen Hearbal Essences. Jag hittade en ny doft där flaskan är blå och innehåller "Hawaii dofter" den funkar bra för mej nu men min hårbotten var väldigt uttorkad från det gamla schampot så mamma hade köpt nått specialschampo för torr hårbotten på apoteket det heter Selsun och funkar jätte bra för mej. Vet tyvärr inte priset på det men det funkar jätte bra. Var noga me att gnida in extra i hårbotten. Dock är det väldigt rinnit och luktar lite skumt men det blir mycket lödder och det är kul att skumma upp riktigt ordentligt :) Det ska sitta i 2-3 minuter och efter ett tag försvinner löddret och sen ska man skölja av noga så inget blir kvar, har man grått lr vitt hår så kan det bli missfärgningar om man inte är noga. Efter så sätter ja in mitt vanliga schampo för att få en bättre doft på håret och sedan balsam för Selsun trasslar till håret ganska mycket.


Ett annat hårtips
För att slita så lite som möjligt på håret så ska man INTE borsta håret, platta håret, locka håret eller föna håret efter varje dusch eftersom håret är extra känsligt då så slits topparna flera gånger snabbare om man grejar med det efter än att låta det vara tills det torkat. Man ska heller inte sätta upp håret eftersom det tar längre tid för håret att torka och det blir instängt. Tänk dej själv... vad händer om man glömmer hänga upp handduken efter sej och låter den ligga i en hög nånstans?, jo den blir sur och torkar jäääätte långsamt så snälla för er egen skull låt håret vara om du absolut inte MÅSTE fixa med det för att du kanske ska på finmiddag eller nått och han lite taskigt med tid.

Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

Selsun? Hm, tror nästan jag måste testa det för min hårbotten är förjävlig :S

2008-04-04 @ 20:01:33
URL: http://www.eckis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0