Barncitat

Läste nyss ett par ashärliga citat på annas blogg där små barn talar om kärlek och om hur barn blir till, kolla vilka smarta kommentarer ungarna ger:

Varför drabbar kärlek två speciella personer?
"En person har fräknar, då letar han upp en annan som har fräknar." /Andrew 6 år
Spelar det någon roll hur man ser ut?
"Det hänger inte alltid på hur du ser ut. Se på mig. Jag är stilig som bara den, och jag har inte hittat någon att gifta mig med än." /Brian 7 år
Varför håller kära personer varandra i handen så ofta?
"De vill vara säkra på att deras ringar inte trillar av eftersom de betalade en hel del pengar för dem." /Gavin, 8 år Åsikter om kärlek:

"Kärlek är det viktigaste som finns i världen, men baseboll är ganska kul också." /Greg, 8 år
Hur lär sig en person kyssas?
"Du kan repetera med dina Barbie och Ken dockor." /Julia, 7 år
När får man kyssa någon?
"Det är aldrig okej att kyssa en pojke. De dreglar över hela dig... Det var därför jag slutade med det." /Tammy, 10 år


Barn om hur barn bli till:

"Dom kommer i ett ägg och sen åker dom ut ur pappans snopp och in i mammans mage. Sen växer dom och kommer ut. Det tar kanske 14 dagar. Dom kommer ut genom rumpan. Jag har sett det på TV." /Robin, 5 år

"De bajsas ut av mamman. Innan var det ett ägg. Det hoppade in i mamman från pappan." /Martin, 4 år

"Ja, det är frön i pappans, ja här (pekar). Då kommer till mamman. Det frö som kommer först, ja det får bli bebisen. Om två kommer så blir det tvillingar. Sen måste bebisen stanna inne i mamman tills den känner att magen är tillräckligt tjock. Sen får man åka till, vad heter det, BVC. Sen får man ta ut bebisen. Jag vet inte riktigt hur, men man får ta i." /Viktor, 6 år

Ungar e nog dom smartarste i världen sen blir man bara dummare med åren!

Kommentarer
Postat av: Stina

Svar: nej det var ett tag sen! är allt bra med dig? jag går samsam linjen på tullinge gymnasium. vad går du själv?

jag har fått sommarjobb på mammas jobb. Hon jobbar på ericsson så jag ska göra kontorsrbete hela sommaren! =D
Kram

2008-04-01 @ 15:28:46
URL: http://stina90.blogg.se
Postat av: Anna :D

HAHA så jävla sköna barn det finns, vilka kommentarer! xD Men Tobbe på Kolmården är som sagt inte dålig han heller, haha.. :D

2008-04-01 @ 16:32:03
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0