Koffeinberoende?

Hej, igår flög jag luftballong och det ägde! Var skitkul och trevligt och mysigt...fast jag typ frös och var hungrig från början till slut ;) det var ine bara upplevelsen att flyga som var kul utan alla runt en var glada och trevliga. Träffade Jajje där också från djurgymnasiet Hund-06. Vi åkte samma ballong av 5 st fast vi stog inte i samma bås (ballongkorgen är uppdelad i små bås). Men när vi stog på marken så snackade vi lite djurgymnasie snack och sedan så när vi hade landat och det var miljoner mygg, blött, kallt och man var hungrig så stog vi mest och försökte värma oss. Jag hade iof Johan att värma mej på (som ett tag gick och höll mej som en koala (han är trädet och jag koalan) då var det varmt men efter några minuter blir även 56kg lite för tungt för honom med ;) så då stog jag och jajje väldigt tätt för att värma oss). Flygningen var tyvärr inte över själva sthlm utan mer mot barkaby/kista. Men det var trevlig ändå, vi flög högst med våran ballong 4200fot (räkna själva 1 fot=30cm) och det är högst i år och förra året =D dock hittade vi ingen bra landningsyta så vi typ halvt kraschlandade på en liten äng. Efter några minuter kom en till av våra ballonger men dom fick en finare landning eftersom dom hade kommit mer till höger och kunde därför studsa längre innan dom stannade. Markägaren var inte sådär jätte happy eftersom vi mosat en del av han åkergräs som skulle bli hö senare.

Efter flygningen hälde dom champange i huvudet på oss och döpte oss till Grevinnan eller Greven af...ja någon sjö, översjön tror jag...aja vi döptes iaf till dt område vi landat på. Sedan fick vi åka hem mot saltsjö-duvnäs där kontoret ligger och där jag och Johan parkerat bilen men först stannade vi i solna och sedan i slussen för att dumpt lite folk. Kom hem typ kvart i 1 på natten och det var bara att hoppa i säng så trötta som vi var. Att blåsa upp ballonger är energikrävande och ännu värre är det att plocka ihop allt efter flygninen.

Dom som flög me ballongerna va mest unga par på typ 20-25 och sedan en del som fått flygning i studentpresent (som jag), sen var det mycket medelålders också. hela vägen hem så satt tex alla kärlekspar och kramades och gullade, jag sov ett tag i Johans knä men sen så somna mitt ena ben så då satt vi rygg mot rygg och sov och dom andra bara glodde och såg ut att tänka "hur fan kan dom sitta så? asså seriöst dom är ju inte normala, ett par ska inte sitta rygg mot rygg och sova utan kramas! OMG!" va fan hellre sitta rygg mot rygg än att sitta obekvämt och kramas, det kan man göra när man kommer hem.

Idag när jag vaknade kände jag mej nästna lite bakis. Men eftersom jag skulle jobbar var det bara att kliva upp och klä på sej, tog bussen idag för att vädret sög. Tiden på jobbet gick ganska fort, har alltid lika kul. Vi hade någon kontrollant hos oss som sprang runt och kollade vad vigjorde och hur vi gjorde samt tog lite beställningar och provade vår mat m.m. vi fick inga anmärkningar =D vilket betyder att vi sköter oss bra ;)

Slutade 16 och då åkte jag hem hit till Huddinge men ska snart dra med bilen till Stuvsta c och hämta ut mina Nuvaringar =P knulla säkert är bäst XP

hade ont som fan i huvudet ett tag men det gick över efter en latte så jag börjar undra om jag kanske börjar bli lite beroende? =O fast ajg har fortfarande lite ont så jag tror nog att vädret bidrar med en del också. Nu ska jag hoppa i bilen och dra till stuvsta, när ajg kommer hem ska jag ta och leta lite efter en laddare till digitalkameran och efetr det så ska jag till Högdalen igen. Puss på er =D

lägger upp bilder senare på ballong flygningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0