Lite långt om den senaste tiden...

Tja, kom nyligen hem efter att ha varit på skolans hunddagis
och i skolan en snabbis. Inatt sov jag hos Kajsa! Fan va skönt
det var att äntligen få sova hos henne =) Jazon har btw fått tratt
(han är kastrerad) och han e så söt med den för han ser så eländig ut =D
Jag har varit lite dålig på att upptatera men så blir det ibland.
Men i helgen så har jag iaf bara tagit det lugnt och sen var jag
ju som sagt på middag hos grannen. Det var trevligt där och
jag fick användning för min supersöt klänning som jag bara
måste lägga upp en bild på så fort jag hittar någon som kan
fota åt mej eller om jag kommer på hur han sätter på autotagning
eller hur man nu ska säga.

Lite kort om den här veckan (vi får se hur "kort" det blir, brukar
vara lika duktig som Sandra på att skriva korta inlägg)
I måndags ås var det äntligen skola igen, efter en vecka i sängen
så hade jag MASSOR energi och jag va fan mer energisk än
sandra är när hon är hyper, jag sprang runt, hoppade på borden
och tystlåten var jag ju knappast, men det är väl egentligen såhär
en dag i skolan ser ut för mej och Sandra men nu var det krisläge
och jag hade så sjukt mycket energi att göra mej av med och sen
så drog jag ju med Sandra i hela skiten ;) men sen så på idrotts
lektionen då vi hade teori så somna vi nästan ända tills läraren
väckte oss med att hela klassen skulle delas in i grupper på
3-4pers och sen leka en "ledar/rik-lek". Det var så sjukt roligt att
jag skrattade så jag fick ont i magen.
 (hade tänkt lägga upp en bild på min och min grupps fina
teckning men pappa har haft bort min USB-sladd till mobilen...)

Efter skolan så drog jag hem och målade det sista lagret på
dörren och listerna (ikväll ska jag börja med väggen =D)
Sen ringde Kajsa och fråga om jag ville med till flotsbro och
åka pulka, klart man hänger på så Thomas, Kajsa och Banne
och kom med bilen och hämtade mej och sedan bar det av till
flotsbro. När vi skulle parkera så fanns det inte så många bilar
där så vi ville leka lite med bilen och "börna" runt som galningar
och bilen som hade jätte dåliga vinterdäck sladda runt över
360grader och ett tag reste sej nästan bilens ena sida från
marken så vi trodde att den skull välta och FYFAN va vi gravade
och hade kul, när vi parkerade så lät motorn som fan och det
började lukta bensin i hela bilen, shit tänkte vi och trodde att vi
hade sabbat bilen så vi inte skulle komma hem igen, men som
vi i gänget är "manjana manjana" det problemet tar vi itu med när
vi ska åka hem, nu ska vi åka pulka!! Vi åkte som galningar och
hade sjukt kul! Sen så när vi hade åkt pulka och skulle hem så
lät bilen lika mkt och vi blev lite oroliga om bilen skulle sprängas
föra att det luktade bensin i den och hela skiten. Sen så när vi skulle
släppa av Kajsa och Banne i tullinge så la sej alla på marken och
kollade under bilen om vi kunde se va som hänt. FAN va dt första Banne
sa, halva avgassystemet hade lossnat och bara hängde.
Det som hade fått bilen att låta som fan var att ljuddämparen
hade lossnat och det såg inte så fint ut när skiten hängde ner
XD Men vad ska man göra? Thomas och jag sa iaf hejdå till Kajsa
och Banne och sen så skjutsade Thomas mej till ***** och så sov jag där.

På tisdagen så drog jag till skolan och sen så var det väl
lite av en segdag med tanke på att jag var lite nere så jag
och Sandra kunde inte raca runt som vanligt. Istället blev
det skolk sista lektionen och så drog vi til ett visst ställe
och så fick jag en rolig tablett som förhoppningsvis ska lösa
mitt nya inte så roliga problem. Sen så drog sandra till sej
PUSS SANDRA FÖR ATT DU FÖLJDE MED!
...och jag blev hämtad
av pappa och så åkte vi till soptippen och slängde massa skräp
och när vi gjort det så åkte vi till en skid/mc affär där dom sånde
både ny och begagnad skid/mc utrustning. Pappa köpte pjexor,
skidor och stavar till mej samt längdskidsstavar till sej och så löpte
vi ett par skidor till Erik men han fick inga pjexor eftersom han måste
prova dom först. Efter så drog vi till Byggmax i tumba och köpte vit
lackfärg, dom hade inte mattsvartmöbelfärg så vi tänkte dra till
bauhaus och köpa men det var typ värsta kön där, varför vet vi
inte men vi valde att vända och så tänkte til åka till coop i stuvsta
och köpa lite mat istället. Så blev det inte heller...det var nämligen
stopp på hela huddingevägen mellan flempan och tumba åt båda
riktningarna och det stog bokstavligen ut som att hela vägen blivit
till en parkering bara det att bilarna stod på. Så tvärstopp var det!
Fan heller att vi tänkte ställa oss i den kön! Så vi bestämde oss
för att ta gamla vägen via grödinge och rosenhill (våran berömda mcväg)
Vi stannade på fiket där och fikade lite och sen så åkte vi vidare,
vi fick reda på att det var ett fyllasvin som hade kört på en kvinna
i 60årsåldern och det hemska var att Kajsa såg när hon körde
förbi att sjukvårdarna försökte återuppliva den påkörde, som sedan
inte klarade sej iaf. Jag hoppas att han som körde mår så dåligt
att han tar livet av sej. Att sätta sej bakom ratten hög eller full är
något man gör frivilligt och då får man fan skylla sej själv vad
konsekvenserna blir. Hoppas han fan går och tar livet av sej!
Hur som helst så kom vi till slut hem och då åt vi och sen så
drog jag iväg till Kajsa och sov där.

Idag så gick jag upp typ 20 i nio och så fixade jag till mej
och drog till skolans hunddagis för att se en redovisning
på typ 10 minuter, den var tråkig tycker jag och jag lärde
mej inte så mycket om det som redovisades. 2 av 5 får den av mej MAX!
Sen så fick jag, Malin och Alexandra skjuts av våran lärare
till skolan där jag sedan följde med Lotta som min lärare
 heter in i ett rum för att snacka om hur det gick på min guidning
jag hade för typ 2 månader sen. Det gick SKITBRA och jag är nöjd
med mitt resultat. Det fanns såklart småfel som jag kunde bättra
på men som sagt man kan alltid bli bättre. Sen åkte jag hem och
sen dess har jag inte gjort så mycket mer än att bara sitta vid datorn...

Nu tänkte jag gå och duscha och sedan ska jag vänta på att Mr. X ska ringa så får vi se om vi kan ses idag. Han har xbox och det var ju typ 4 månader sen jag körde det så jag är väldigt sugen på att få köra igen. Tyvärr har han inte Halo 3 som är mitt favoritspel eftersom det inte är så komplicerat... Vi hörs senare =) Lovar att lägga upp bilder sedan ^^

Kommentarer
Postat av: Sandra :)

Du kan alltid räkna med mig! I vått och torrt ;) <3

2009-01-21 @ 19:07:14
URL: http://sandwish.blogg.se/
Postat av: Anonym

va du smart nu...

2009-01-21 @ 22:22:57
Postat av: Jag

Svar till "Anonym": Ursäkta ?!

2009-01-22 @ 17:19:56
URL: http://lillagris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0