Jag ÄLSKAR mitt jobb

Tja alla sötnosar och fulnosar, hade tänkt blogga imorgon om dagen men jag orkar inte vänta tills dess.
Jag e svin trött så jag tänkte ta allt lite kortfattat...
Sandra sov hos mej och sen när vi vakna så gick hon till skolan men inte jag för jag hade bara en timmes lektion så jag sket i den lektionen vilket var något jag fick ångra eftersom jag blev sjuuuukt deppig under dagen, försökte kolla på film men det gick inte för då börja jag bara gråta. Tillslut så gick jag till pappas data och lattja lite med min och Sandras film för att tänka på något annat, provade lite övergångar och sånt.
Sen så vid halv 3 gick bussen från mej in till stan (egentligen bara till fruängen och där ifrån åkte jag till stan) hur som helst fick jag lägga benen på ryggen och kuta, hann med bussen som alltid var sen. När jag kom till centralen så gick jag till hötorget där cityakuten ligger för att ta min sista efterlängtade livmoderhalscancerspruta (långt namn jag vet). Det gjorde sviiiiinont eftersom läkaren som gav mej den tryckte in vätskan lååååångsamt. Smärtsamma 6-7 sekunder typ.

Sedan gick jag med otroligt öm arm till jobbet. Smidigt Rose tänkte jag hur fan skulle jag kunna jobba med en arm? När jag kom till jobbet så bytte jag om till hälften och började sedan knyta rosetter runt ljusstakarna. Jag hade egentligen tänkt äta middag men så blev det inte eftersom ljusstakarna itne var fixade. Vid 5 fick jag min andra hälft av arbetskläder och sen skickades jag till KAK 1 (en del av grand hotel) där det skulle vankas buffé. Jag kunde verkligen INGENTING om servering men en trevlig kille vid namn Henrik hjälpte mej med både arbetskläder och att visa hur allt gick till. Han och jag kom bra överrens och hela arbetsgänget va heeelt underbart och jag trivdes verkligen JÄTTE bra eftersom jag bara tänkte på nuet, ingen framtid inget förflutet bara nuet! Vi skojade och hade oss och Henrik berätta sjuka saker som att han hade fått en penis i ögat en gång XD vette fan hur vi kom in på det ämnet. Sedan fick våra arbetskamrater för oss att vi raggade på varandra och började jävlas men han och jag var snabba och jävlades tillbaka. Sedan vid halv 9-9 så kom min ena chef och fråga hur dt va me mej och om jag trivdes och då kom jag på att jag var hungrig och inte ätit sen 12 så då tog han fram en tallrik och började plocka mat som var intagen från buffén. Namnam. Det blev Kalkon, sås och mos med kokta grönsaker. FAN vad det knullade i munnen!!! (ett uttryck som sofia lärt mej) sedan vid halv tio så hade henrik "lånat" glass av buffén och sen frågade han om ja ville han men ja ville itne men envis som han va började han mata mej med glass och visst han hade rätt den knullade också i munnen =O grand hotels egna glass var så sjukt jävla god. När klockan började närma sej 10 så kom chefen och sa att en av oss måste sluta jobba för att vi inte behövde så mycket folk. Det stog mellan mej och Henrik... då fick hela gänget för oss att jag och henrik skulle sluta samtidigt och dra på bio. MEN HALLÅ BIO EFTER JOBBET KL 10 PÅ KVÄLLEN????!!!
Sen kom en arbetskompis och sa till mej och Henrik att säga ett nr mellan 1 och 10 och om jag kom närmast den siffran som han tänkte på så skulle jag få åka hem och tvärtom. Ingen av oss ville ju hem =O men jag gissade på exakta siffran (5) eftersom det är mitt tur nr och Henrik gissade på 6 men eftersom jag var närmast så fick jag checka ut och gå och byta om. När jag kom upp till mammas verkstad så hitta jag en telefon och ringde till mamma/pappa. Då sa mamma att jag skulle stanna på grand till senast 11 då pappa skulle komma och hämta mej med bilen samt lämna mamma eftersom hon jobbar natt inatt. Så ja bytte om och gick sedan tillbaka till KAK 1 och dom blev förvånade när jag kom tillbaka och sen börja dom jävlas igen "KUnde du inte åka hem utan Henrik så nu väntar du tills han slutat?!" HAHA jätte kul sa jag.
När klockan började närma sej 11 så ringde mamma och bad mej gå till vaktis där pappa vänade utanför med bilden.

Det roliga är att när jag kom till grand åkte mamma hem och när jag skulle hem så kom mamma tillbaka så vi har bytt av varandra =P det betyder att det har funnits minst en Ankarstav i huset under över ett dygn om man räknar fram tills mamma slutar på morgonen...

Nä nu måste jag sova btw, mina arbetskläder fick mej att se ut som en pilot ;) jag får ta kort och visa någongång om jag får samma kläder en gång till =D

Sov gott alla <3 ^^ (det blev inte så kort upptäckte jag nu) =O

Kommentarer
Postat av: Saraah

Haha, nee det blev inte så kort xD

Men va bra att du älskar ditt jobb då :)

Haha, det lät lite kul med den där komentaren "det knullar i munnen". Hhahha ;)

2008-11-28 @ 10:45:17
URL: http://loveamisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0